מחאה נגד הרב הראשי של ראשון לציון



עמותת נאמני תורה ועבודה פנתה במכתב לרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שבו היא מוחה על המשך כהונתו של הרב וולפא

רב העיר, יהודה דוד וולפא | צילום: אבי מועלם

האם רבה של ראשון לציון שהורשע בפלילים יוכל להמשיך בתפקידו?  מכתב מחאה שנשלח לרב הראשי לישראל, קורא לפטר במיידית את הרב דוד וולפא, 

״לפני חודשים ספורים, ביום כ"ד בניסן תשע"ט (29.04.19), גזר בית המשפט מאסר על תנאי על הרב דוד וולפא, רבה הראשי של העיר ראשון לציון, וכן הטיל עליו קלון", כתב ראש המחלקה המשפטית בתנועת "נאמני תורה ועבודה", עורך הדין אלעד לוביץ׳, במכתב שנשלח לרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף.

"המעשים בהם הואשם רב העיר הם מעשים חמורים ביותר (הטרדת עד) וקשורים באופן ישיר לתפקידו כרב עיר האמון על מערך הכשרות בעירו, שכן בוצעו כלפי משגיח כשרות אשר התלונן עליו פגמים במערך הכשרות המקומי.

חלפה תקופה לא מבוטלת מאז הרשעתו של רב העיר בדין, והנה מצאנו להפתעתנו שהוא עודנו מכהן בתפקידו, חותם על תעודות כשרות ועומד בראש מערך הכשרות בעיר".

אנו סבורים שבהמשך תפקודו של רב העיר יש חילול ה' חמור ביותר. מעמדה של הרבנות בישראל הפכה למרמס בשל התנהלות של רבנים בניגוד לחוק, ולא ייתכן שרב שהורשע בפלילים יקבל גיבוי מהמערכת  ויוסיף לכהן בתפקידו".

עו"ד לוביץ' מוסיף: "הפנייה שלנו לרב הראשי לישראל נועדה להבטיח שמי שיעמוד בראש מערך הכשרות בראשון לציון יהיה רב נקי מרבב. לא ייתכן שרב שהורשע בבית המשפט ימשיך לחתום על תעודות כשרות. מטרתנו היא שיפור שירותי הדת לאזרחי ישראל וחיזוק האמון ברבנות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה