מהיום, גל התיקרויות נוספות בסופרים



בזמן שהממשלה הייתה עסוקה בלחלק כסף וכוח לעצמה, הבוקר קמים תושבי ישראל לעוד יום כואב בכיס של עליות מחירים רוחביות ברשתות השיווק. עליות המחירים בלמו את הירידה במכירות שאפיינה את ענף קמעונאות המזון ב־2022.

FREEPIK

הבוקר וביום ראשון הקרוב ייכנסו לתוקף עליות מחירים חדות של חלק ניכר מהספקים הגדולים, שישפיעו על תוצאות הקמעונאים גם במחצית השנייה.

מוצרי חלב:

מחירי מוצרי החלב שתחת צו הפיקוח על המחירים, ובהם חלב, גבינה לבנה וצהובה, שמנת מתוקה וחמוצה, אשל ולבן, יעלו הבוקר ב־1% ובכך ישלימו התייקרות של 9.3% החודש.

התייקרויות אלו יתווספו לעלייה חדה של עד 9.5% במחירי מוצרי החלב הלא פוקחים של תנובה, טרה ושטראוס בתחילת החודש,

יעלו גם מחירי מוצרי תנובה ובהם מוצרי מעדנות, מאמא עוף, אוליביה וטירת צבי, בשיעור ממוצע של 7.4%. יתייקרו גם מחירי מוצרי אסם, כמו קפה טסטר צ'ויס, דגני הבוקר של נסטלה, מוצרי המזון לתינוקות של מטרנה וגרבר ומזון לבעלי חיים פורינה, בשיעור ממוצע של 4.7%.

אסם:

אסם גם תייקר חלק מהמוצרים שייקרה לפני כחצי שנה, ובהם פסטה, רטבים ומרקי תיבול. שטראוס, שכבר העלתה את מחירי מוצריה בדצמבר ובתחילת מאי, תעלה את מחירי חלק ממוצריה בשיעור של עד 6%. גם דיפלומט תייקר את מחירי מוצרי המזון שהיא מייבאת, ובהם רוטבי היינץ, קפה ג'ייקובס, עוגיות אוראו, שוקולד מילקה ועוד, בשיעור של עד 25%.

יפאורה תעלה היום את מחירי - השוופס, תפוזינה ועוד בכ־6.7%. היינות של יקבי כרמל יעלו ב־7%.

גם המחירונים החדשים של שסטוביץ, שהעלתה בפעם השלישית מתחילת 2022 את מחיר פסטה ברילה, יתייקרו היום ב־10%, ואיתם גם תה פומפדור, חטיפי פריי, שימורי עגבניות, מיונז ושוקולד צ׳וקטה. חברת הממתקים מרס תעלה מהיום את מחירי מסטיק אורביט, סוכריות M&M, סקיטלס, חטיפי סניקרס ועוד בכ־7%

וילי פוד

מחירי האורז הבסמטי של סוגת וטחינת אל ארז שמשווקת החברה והטונה ושימורי הפטריות של וילי פוד – כל אלה יתייקרו ב־10%.

ניקיון:

בתחום הניקיון יתייקרו מוצרי רקיט ובהם סיליט בנג, קפסולות ג'ל לכביסה של קולון ואיתם גם טבליות למדיח ב־17%.

 למחירי הלחם שתחת פיקוח שהתייקרו החודש ב־5%, לעליית מחירי המשקאות הקלים והבירה של קוקה־קולה וטמפו בשיעור של 6.7% באפריל, ויבואו לידי ביטוי החל מתוצאות הרבעון השני.

בחודש יולי צפויים לעלות מחירי מוצרי פררו ובראשם ממרחי נוטלה, חטיפי קינדר, שוקולד פררו וסוכריות טיק טק ב־7% בממוצע.

אטימות הממשלה שדואגת רק לעצמה:

הממשלה, שהתמקדה מאז כינונה בהפיכה המשטרית, גילתה החודש את ההשתוללות של הספקים וניסתה להציג מראית עין של עשייה. אלא שעד כה, מדובר בהנחיות להקמת ועדות, שלא טיפלו בעבר ולא יטפלו גם במקרה הנוכחי בבעיות השורש של הענף.

שר הכלכלה ניר ברקת, שזה כחודש משגר הבטחות ואיומים כלפי חברות המזון,  הצהיר בשבוע שעבר כי יציג ביום שלישי השבוע את "ארסנל הצעדים שלו במלחמה ביוקר המחיה". שלישי חלף וגם רביעי, וקולו של השר לא נשמע. גם החברות מבינות שהוא מנופף באקדח שטעון בכדורי סרק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה