מהיום בתי הכנסת ייפתחו לציבור



בעקבות לחצים כבדים, הוחלט לפתוח את בתי הכנסת לתפילה מהבוקר, בהגבלה של עד חמישים מתפללים קבועים בבית הכנסת, לבישת מסכות ומינוי "נאמן קורונה" בכל מניין.

עמדת של משרד הבריאות ביקשה לדחות את הפתיחה עד לשבוע הבא, נדחתה.

צילום: shutterstock אילוסטרציה

אמש הוחלט בממשלה על פתיחתם המחודשת של בתי הכנסת החל מהבוקר.

על פי ההחלטה, במתחם ישהו עד חמישים מתפללים קבועים בלבד, במרחק שני מטרים זה מזה, במקומות ישיבה קבועים. בתי כנסת שבהם מתקיימים מניינים רבים ביום, לא יוכל לשוב לפעילות מלאה, והמניינים יתקיימו בחוץ תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין מתפלל למתפלל.

כמו כן, כמו יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. על פי המתווה שהוצע בראשית השבוע, סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית, ואין להעבירם בין המתפללים. הגישה לתשמישי קדושה ציבוריים (כגון ספרי תורה) תהיה "למספר מצומצם של מתפללים (עדיפות לבעלי תפקידים)". התקנות דורשות הסתרה של תשמישי קדושה ציבוריים, כגון סידורים, כדי שלא לאפשר גישה אליהם, ו"אין לנשק תשמישי קדושה".

בכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את ההנחיות ולעמוד בקשר מול הרשויות השונות. הממונה יחתום על טופס העמידה בתנאים ובהוראות.

ההוראות דורשות "ניקיון יסודי של בתי התפילה, כולל מעקות וידיות ומקומות שישי בהם נגיעה מוגברת במים ובסבון או כל חומר חיטוי המאושר על ידי משרד הבריאות", וכן סבון ומגבות נייר (ולא מגבת בד). ליד עמדות נטילת הידיים יוצבו בקבוקי אלכוג'ל. כמו כן, יש לשמור על חלונות פתוחים.

המתפללים יידרשו לשטוף ידיים במים ובסבון בטרם הכניסה לאולם התפילה, וכן עטות מסיכה בכל משך התפילה, וכמובן להימנע מגע. ההמלצות לקבוצות הסיכון, גם כאן, הן להימנע ככל האפשר מלהגיע.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה