מבצע ארצי למציאת תורם מח עצם לרועי כהן : "הוא חייב לעבור השתלת מח עצם בדחיפות"



כך תוכלו להציל את רועי כהן . אם אתם בעלי שורשים וממוצא מאחת מהמדינות האלו- סוריה, פולין, טורקיה או בולגריה בגילאי 18-45 שיגיע לתת דגימת רוק פשוטה מאחת מהעמדות בארץ. " אנחנו חייבים למצוא בהקדם תורם לרועי שלנו. עבורכם זה תהליך פשוט וקל- ועבורינו זה עולם ומלואו", מבקש בכל לב ליאור- אביו של רועי.

בדיקה פשוטה יכולה לסייע לכם להציל את רועי כהן צילום יחצ

מבצע ארצי למציאת תורם לרועי: "הוא חייב לעבור השתלת מח עצם בדחיפות"

שבועיים לפני הגיוס לצה"ל התגלתה אצל רועי כהן מחלה המטואונקולוגית קשה שמחייבת השתלת מח עצם דחופה מתורם. אך לאחר כלל הבדיקות עלה כי לא נמצא לו תורם מתאים בהתאמה מלאה. על כן, עמותת עזר מציון החלה במבצע ארצי רחב בנקודות שונות ברחבי הארץ לאיתור תורם מתאים.

הקריאה היא לכל מי ששורשיו מאחת מהמדינות האלו- סוריה, פולין, טורקיה או בולגריה בגילאי 18-45 שיגיע לתת דגימת רוק פשוטה מאחת מהעמדות בארץ. " אנחנו חייבים למצוא בהקדם תורם לרועי שלנו. עבורכם זה תהליך פשוט וקל- ועבורינו זה עולם ומלואו", מבקש בכל לב ליאור- אביו של רועי.
---
רועי כהן, בן 20, עתודאי, היה אמור להתגייס לצה"ל לפני כחודשיים. שבועיים לפני הגיוס התגלתה אצל רועי מחלה המטואונקולוגית קשה שמחייבת השתלת מח עצם דחופה. "הבן שלנו היה אמור להתגייס לפני כחודש וחצי. כשבוע לפני הגיוס הוא ביצע בדיקת דם עקב חולשה, והתגלתה אצלו מחלה קשה בתחום המטואונקולוגיה. פתאום המילה 'אתגר' קיבלה ממד נוסף ומשמעותי הרבה יותר. מדובר בזן המחייב השתלת מח עצם", מתאר ליאור, אביו של רועי את הרגע שטלטל את חייהם.

רועי חייב לעבור בהקדם השתלת מח עצם, אך טרם נמצא עבורו תורם בהתאמה מלאה. על כן, עמותת "עזר מציון" החלה במבצע ארצי לאיתור תורם מתאים לרועי. השורש הגנטי של רועי מורכב ממוצא משולב של פולין, סוריה, בולגריה וטורקיה. אנשים בגילאי 18-45 כל מי שיש להם את אחד מהשורשים האלה ועדיין לא נמצא במאגר של עזר מציון- יוכל לגשת לאחת העמדות שפתחה העמותה ולתת דגימת רוק לבדיקת התאמה לרועי. באם תימצא התאמה- תהליך התרומה הוא פשוט וקל ומתבצע באמצעות חיבור למכונה במשך 4 שעות בדומה לתרומת דם.

"אני מבקש שכל מי שמוצאו תואם לסוריה או פולין או בולגריה או טורקיה- בבקשה שיגיע וייתן דגימת רוק פשוטה לבדיקת התאמה. רועי חייב בהקדם לעבור השתלת מח עצם. עבורכם זה תהליך פשוט וקל- ועבורינו זה עולם ומלואו ", אומר ליאור.

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת "עזר מציון" ד"ר ברכה זיסר: "מאחר שלא נמצא תורם מתאים לרועי- היה לנו ברור שאנחנו חייבים לעשות כל מאמץ על מנת שרועי יוכל לעבור בהקדם השתלת מח עצם. חשוב להבהיר כי אם יימצא תורם מתאים- תהליך התרומה הוא פשוט וקל- ללא אשפוז. תהליך של מספר שעות שדומה לבדיקת דם- והביתה. עבור רועי- זו המתנה הגדולה של חייו".

מצ"ב רשימת המקומות בארץ בהם ניתן לתת דגימת רוק להתאמה. העמדות נפתחו היום ויפעלו בימים הקרובים, למעט אם צויין אחרת. ניתן להגיע בשעות הרלוונטיות. אין צורך לתאם.

תל אביב-סניף עזר מציון תל אביב - ביה"ח איכילוב ויצמן 6 ת"א, בלובי המרכזי ליד הפסנתר
בין השעות 09:30-18:00, איש קשר מנחם- 052-2593300

ירושלים- מיקום סניף עזר מציון ירושלים רחוב בית הדפוס 11, בין השעות: 08:00-20:00, איש קשר ישראל ירט 054-3333438

באר שבע- היכל קדמא רח' אבוחצירא 3 באר שבע. בין 12:00-22:00, איש קשר נפתלי קובר 054-6677245

חיפה -סניף עזר מציון חיפה - הרצל 92, בין השעות 08:00-20:00, איש קשר משה בארי 050-6412650- שלישי רביעי חמישי

ראשון לציון- מחר- רביעי, לובי בניין עיריית ראשל"צ, בין השעות 10:00-18:00

פתח תקווה -בית אורנית של עזר מציון, רח' קפלן 40 פתח תקווה בימים א-ה בין השעות 09:00-15:00


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה