מאות אלפי שקלים פיצויים לאישה שננשכה על ידי כלב



בהסכם הפשרה תקבל האישה שננשכה קשות בידה על ידי כלב מסוג רועה גרמני מאות אלפי שקלים פיצויים.
בעל הכלב הורשע גם בהליך הפלילי ונגזרו עליו ארבעה חודשי עבודות שירות

.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב פסקה סכום של מאות אלפי שקלים פיצויים לאישה בת 36, שננשכה קשות בידה על ידי כלב מסוג רועה גרמני.

מדובר בהסכם פשרה שהושג במהלך גישור. בעל הכלב, שבחקירתו במשטרה טען כי התובעת התגרתה בכלב, הורשע גם בהליך הפלילי ונגזרו עליו ארבעה חודשי עבודות שירות.

המותקפת היא אישה שהתגוררה ביחידת דיור בראשון לציון, שאותה שכרה מבני זוג. היחידה שבה התגוררה היתה בחצר וצמודה לבית שבו התגוררו בני הזוג. לפני כארבע שנים, בזמן שהתובעת שבה לביתה, קפץ הכלב מעבר לגדר המשותפת בין יחידת הדיור שלה לביתם של הנתבעים, התנפל על התובעת ונשך אותה בחוזקה. בעקבות כך נגרמו לה פציעות קשות שבגינן נזקקה לטיפולים רפואיים. כמו כן, נגרמה לה הגבלה בתנועת היד וחוסר תחושה באזור שנפגע, והיא סבלה גם מטראומה נפשית בעקבות התקיפה.

"הכלב שלי קפץ מעל השער, רץ 12 מטר וקפץ מעל הגדר של ל'. אני יצאתי החוצה במהירות ואז ראיתי שהיא תופסת את היד והיה לה איזה חור ביד שלה באזור המרפק. זהו, קראתי מהר לאמבולנס, כמובן", אמר בעליו של הכלב הנושך בחקירתו במשטרה והאשים את הננשכת במקרה: "אין לי ספק שהיא התגרתה בכלב. הכלב הזה אחרי חתולים לא רודף; בחיים הוא לא נשך אף אחד, הוא שנתיים אצלי".

בהמשך החקירה התברר כי שבוע לפני המקרה הכלב ניסה להרוג את הכלב שלה. "אני שכחתי את השער פתוח והכלב שלי רץ לתקוף את הכלב שלה. אשתי והיא הוציאו את הכלב שלה מההתנגשות הזו שהיתה בין הכלבים, סגרנו את הכלב הגדול שלי אחרי השער וזהו, ומאותו הרגע אמרנו שהכלבים לא יגיעו אליה עוד", הסביר בעל הכלב בחקירה.

 

עורך הדין בוסתנאי

בגזר דין, שניתן על ידי השופטת שרית זמיר, הורשע בעלי הכלב על פי הודאתו בעבירה של אי־נקיטת צעדי זהירות בחיה, כפי שיוחס לו בכתב האישום, ובהתאם לכך, נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר שאותם ריצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי, וכן פיצוי לתובעת בסך 10,000 שקלים.

בד בבד, הגישה האישה שננשכה, באמצעות עוה"ד כרמי בוסתנאי ויניר קינן, תביעה נזיקית נגד בעלי הכלב וחברת הביטוח שירביט, שביטחה את ביתו של המשכיר בעל הכלב בביטוח אחריות. במסגרת התביעה, מונו שני מומחים מטעם בית המשפט אשר קבעו כי התובעת סובלת מנכות נפשית בשיעור של 15 אחוזים ומנכות אסתטית נוספת בשיעור 10 אחוזים בגין צלקת ביד. בשבוע שעבר, במסגרת הליך הגישור, הגיעו הצדדים להסכם פשרה ולפיו הם יפצו אותה ב־575 אלף שקלים, מהם 525 אלף שקלים תשלם חברת הביטוח ועוד 50 אלף שקלים ישלמו בעלי הכלב. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אורלי מור־אל, נתנה להסכם תוקף של פסק דין.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה