לראשונה בהיסטוריה צפוי רוב חרדי/דתי בממשלה הקרובה



על פי הממוצע של כל הסקרים שנערכו השבוע האחרון – הגוש של נתניהו והחרדים המאחד את הליכוד, הציונות הדתית (בן גביר וסמוטריץ'), ש"ס ויהדות התורה, נמצאים נגיעה מהקמת הממשלה - כלומר לראשונה מאז קום המדינה תקום בישראל ממשלה עם רוב חרדי/דתי

גוש נתניהו בדרך להרכבת ממשלה

מנדט בודד מפריד בין גוש נתניהו חרדים לבין 61 מנדטים שמשמעותם - הקמת ממשלה שכ50 אחוז ממנה הליכוד וכ50 אחוז ממנה המפלגות החרדיות והמפלגות הדתיות שהתאחדו.

אם ניקח בחשבון שגם ברשימת הליכוד יש 8 חובשי כיפות במיקום ראלי, הרי שצפוי רוב של 60% דתיים/חרדים בממשלה הקרובה (36 מתוך 61 ) מה שיוצר תקדים לראשונה מאז קום המדינה.

בממוצע הסקרים בשבוע שעבר יש לליכוד 32 מנדטים (אם כי הם נחלשים לטובת הציונות הדתית שעולה ל13 מנדטים, לש"ס – 8 מנדטים וליהדות התורה – 7 מנדטים ויחד הגוש מונה 60 מנדטים.

אם ניקח בחשבון את מגמת ההתחזקות של בן גביר ברחוב ואת העובדה שש"ס בדרך כלל מקבלת מנדט יותר מאשר בסקרים ואת  אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר בציבור הדתי/חרדי – הרי שמסתמן שהגוש של נתניהו/חרדים יגיע ל61 ויהיו בדרך להרכבת הממשלה.

הרוב החרדי/ דתי בממשלה יאפשר לגוש את השינויים שהם ייחלו להם שנים רבות, אך לא התאפשר להם מעולם מאחר שמאז ומעולם הגוש המסורתי/חילוני היווה רוב בכל ממשלות ישראל.

העובדה ששאר המפלגות לא יצטרפו לקואליציה של גוש נתניהו, והאינטרסים המשותפים בתוך הגוש, יוצרת לרבני ומנהיגי המפלגות החרדיות 4 שנים שלמות של שינויים בחקיקה לטובת נושאי דת ומשפט ובמקביל את החלשת בתי המשפט ובג"ץ (כפי שמופיע במצע שלהם וכפי שהם מתחייבים בקמפיין הבחירות).

 כמובן שמהלכים אלו ישנו את דמותה ואופייה של מדינת ישראל כפי שהכרנו עד עתה. 

יש חלקים בציבור שיראו בכך בשורה משמחת שתטיב עם תפיסת העולם שלהם, אחרים רואים בכך אסון וטוענים שבישראל יקרה בדיוק מה שקרה באיראן ויש שעדין לא מבינים את המשמעות של הממשלה שעומדת לקום ואם זה טוב או רע עבורם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה