לקראת הבחירות: תלמידי אנקורי ראשל"צ פגשו פוליטיקאים משלל קצוות הקשת



תלמידים שהשתתפו במפגשים סיפרו: "המפגשים האלו היו חשובים בכדי לשמוע את הנציגים, להסתכל להם בעיניים ולא דרך המסך, לשאול שאלות נוקבות ולקבל תשובות". מנהל בית הספר, משה גרדוס: "אנו מייחסים חשיבות גדולה לאירוח נציגים מכלל הקשת הפוליטית, זו חובתנו כמערכת חינוך לחשוף את התלמידים למגוון העמדות".

קבוצת החינוך אנקורי בחרה לעסוק בבחירות הקרבות בסדרת מפגשים, "אחד על אחד", במסגרתן כיתות י"א וי"ב בקמפוס ראשון לציון הכירו ח"כים ומועמדים לכנסת. לקראת המפגשים, התלמידים.ות למדו את הרקע והאג'נדות, והגיעו מוכנים.ות. השיח היה עמוק והשאלות נוקבות.

יחצ אנקורי

כך, התלמידים.ות  אמרו לח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שנראה שהיא מתנגדת לחרדים באופן קיצוני. מלינובסקי אמרה בתגובה שהיא לא נגד הדת, היא רוצה לקדם את מעמד הנשים ולאסור את ההדרה שלהן מהמרחב הציבורי. "כשביקשתי להעניש בקנסות אנשים המשחיתים תמונות נשים במרחב הציבורי, ניגש אלי ליצמן ואמר שזה לא פתרון כי לקהל שלו אין כסף לשלם קנסות", הוסיפה.

ח"כ מלינובסקי אמרה לתלמידים.ות לא ללכת כעדר אחרי גיבורי טיקטוק ותקשורת ולחקור את הדברים בעצמם.ן. גם עו"ד עוז חיים (מקום 27 ברשימת יש עתיד) הפציר בתלמידים.ות להיות סקרנים.ות לדעה של האחר, להבין אם הם.ן מסכימים.ות איתה או לא, מכירים.ות אותה באמת.

יחצ אנקורי

איתמר דנגוט, תלמיד כיתה י"א, שאל את ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) כיצד הוא מצליח לגשר על המתח בין היותו איש דתי לבין קרבתו לעולם החילוני. "אני מודה שזו שאלה שאני מתחבט בה עמוקות", ענה כהנא. "כל הרפורמות שהעברתי אינן פוגעות בהלכה, למשל הרפורמה בכשרות. גם ברפורמת הגיור אין שינוי בהלכה היהודית, אלא רק מעבר של הסמכות לרבנים אחרת. הרצון הוא לשנות את המערכת ולא את ההלכה עצמה".

התלמידים שהשתתפו במפגשים שמו דגש על הפער והמשמעות של מפגש בלתי אמצעי אל מול התיווך התקשורתי. גל כצמן, תלמיד כיתה י"א, אמר: "נהניתי מהמפגשים כי זה נתן לי הזדמנות לשאול שאלות כנות ולקבל תשובה כנה ולא מעוותת. בחיים אין לנו הזדמנות כזו מלבד דרך המדיה, ועושה הרושם שהמדיה מאוד מעוותת ותלויה באג'נדה של המנחה המראיין או בעריכה".

קרדיט צילום: יח"צ אנקורי

יניר וקנין, תלמיד כיתה י"ב, הוסיף: "המפגשים האלו היו חשובים מאוד בשבילי אישית בכדי לשמוע את הנציגים, להסתכל להם בעיניים ולא דרך המסך, ולבחון האם הם מתכוונים לדבריהם או רק מוכרים לנו פרסומת מפלגתית. זה היה מרתק גם כאשר פגשתי בדמויות שאינני מסכים איתן. האפשרות לשאול שאלות נוקבות ולקבל תשובות ממשיות".

גם אוריה ימיני, תלמידת כיתה י"ב, התייחסה לאופן שבו המידע עובר ומונגש: "הדמויות שמציגות את האג'נדה של המפלגות הן בסופו של דבר הא.נשים שבהם.ן אנחנו צריכות לבחור וכדאי שתהיה לנו ההזדמנות לשאול אותם.ן את השאלות החשובות באמת. המפגש האישי בסופו של דבר עוזר לנו בעיצוב דעה לאחר שהפעלנו ביקורת, ולא קיבלנו את המידע מעובד דרך תקשורת או אינטרסים כאלו ואחרים".

מנהל בית הספר, משה גרדוס, סיכם: "אנו מייחסים חשיבות גדולה לאירוח נציגים מכלל הקשת הפוליטית, דווקא עכשיו לפני הבחירות. זו חובתנו כמערכת חינוך לחשוף את התלמידים למגוון העמדות, בפרט לאלו העומדים להצביע בבחירות הקרובות. זה שיעור אזרחות משמעותי, וקודמת לו הכנה המאפשרת שיח ביקורתי".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה