למה יש מחסור בחלב?



מבדיקה בנקודות המכירה עולה שקשה עד בלתי אפשרי למצוא חלב תנובה או טרה. בחלק מהרשתות אזלו רוב מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה.
למה זה קרה?

מחסור בחלב

שילוב של החגים, שגיאה בתאריך תפוגה של תנובה (לשימוש עד 28 בנובמבר, במקום לשימוש עד 28 באוקטובר) ומלחמה נגד העלאות המחירים של טרה הובילו למחסור בחלב ומוצריו: עיקר המחסור הוא בחלב ניגר שמצטרף גם להפסקת ייצור שקיות החלב של טרה שהחלה עוד לפני חודש החגים ויצרה מחסור מתמשך. 

בענף מעריכים שהמחסור ייפתר תוך 10 ימים. יחד עם זאת, במוצרי מחלבת טרה עלול להיווצר מחסור כי חלק מהרשתות בין היתר שופרסל, רמי לוי ומחסני השוק עוד לא העלו את מחירי מוצרי המחלבה ב-4.9%, כפי שדרשה.

מבדיקה בנקודות המכירה עולה שקשה עד בלתי אפשרי למצוא חלב תנובה או טרה. בחלק מהרשתות אזלו רוב מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה.

גורם בתנובה אמר שבתנובה עובדים סביב השעון כדי לספק את המחסור. בתנובה אף העתיקו קווים של שוקו לייצור חלב.

ייתכן שהלחץ הוא זה שהביא לכך שתנובה הדפיסה בטעות תוקף ארוך בחודש על אריזות חלב 2 ליטר שומן בכשרות בד"ץ ועדת מהדרין, ברקוד 7290004120832. על המוצר הודפס תאריך אחרון לשימוש עד 28 בנובמבר, במקום לשימוש עד 28 באוקטובר.

מהחברה נמסר: "מדובר באלפי יחידות בודדות. תנובה דיווחה על המקרה ללשכת בריאות מחוז מרכז במשרד הבריאות ואוספת את המוצרים. הם בטוחים לשימוש עד 28 באוקטובר".

בענף מסבירים שתוקף וחלב בפיסטור על (בקרטון וכדים) הוא ל-23-21 יום. תנובה היחידה שעדיין מייצרת שקיות חלב בפיסטור רגיל בתוקף ל-12 יום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה