לאור ריבוי מקרי האלימות בבתי הספר – שעת הלימודים הראשונה מחר תוקדש לנושא



בהנחיית שרת החינוך, בתי הספר ברחבי הארץ יקדישו מחר (ד') את השעה הראשונה ללימודים לשיח על מניעת אלימות. ההנחיה ניתנה בעקבות ריבוי אירועי האלימות שאירעו לאחרונה במוסדות החינוך, ובכללם מספר לא מועט של אירועי אלימות בבתי הספר באשדוד

depositphotos אלימות בבתי הספר

בעקבות רצף מקרי האלימות החמורים שאירעו באחרונה בכלל החברה הישראלית כמו גם במערכת החינוך, ובהם האירוע שארע היום (ג') בתיכון ברחובות, הנחתה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון להקדיש מחר את שעת הלימודים הראשונה במערכת לשיח חינוכי עם התלמידים.

לאור זאת, בתי הספר יקדישו את השעה הראשונה ללימודים לשיח חינוכי על תופעת האלימות שיש לה ביטויים במספר רב של זירות: בכבישים, ברחוב, ברשתות החברתיות, במגרשי הספורט, ובבתי החולים. לתופעה זו יש ביטוי במערכת החינוך במעשי אלימות ובשיח אלים המתנהל כלפי אנשי חינוך ותלמידים.

מערכי שיח, שיישלחו היום לכלל בתי הספר, מותאמים לגיל התלמידים ולשלבי החינוך השונים. השיח החינוכי יתמקד ביצירת אווירה מכילה, מזמינה ומכבדת, ובמניעת שיח העלול להוביל לאלימות ועידוד התלמידים הצוותים וההורים לקחת אחריות חברתית, למנוע מצבים של פגיעה ולהיות שומרי סף במרחבי בתי הספר, בקהילה ובמרחב המקוון.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: ״האלימות בחברה הישראלית שהפכה למגפה של ממש, חדרה גם למערכת החינוך. מקרי האלימות שבהם מעורבים בני נוער, מחייבים את המערכת להמשיך ולחזק את העיסוק במניעת אלימות, ולעצור את המערכת במקרים חריגים במיוחד, כדי לקיים שיח ופעילות עם התלמידים. המסר שלנו כמערכת חד וברור - אלימות לא בבית ספרנו! זה בידיים של כולנו למגר אותה, מבוגרים וילדים כאחד".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: מערכת החינוך נוקטת עמדה ברורה אל מול ביטויי האלימות שפשטו בחברה הישראלית. לכל אחת ואחד מתלמידי מערכת החינוך יש את היכולת להשפיע, לשנות את המציאות ולהפוך את החברה הישראלית לסובלנית, סבלנית ומכילה יותר. אנו קוראים לשינוי השיח בחברה בכלל וכלפי צוותי החינוך לשיח של תודה והוקרה על עבודתם. אלימות היא לא גזירת גורל אלא תופעה שבכוחנו לעצור כדי להבטיח לכולנו עתיד טוב יותר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה