כך תסבירו לילדים מדוע יש להימנע מהפצת תמונות אינטימיות ברשת



משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105, הפיקו לומדה אינטראקטיבית ייחודית בנושא "חוק הסרטונים", צילום, שיתוף והפצת תמונות ברשת, באמצעותה ייחשפו בני הנוער לסכנות הכרוכות בהפצת תמונות, בדרכי פעולה אפשריות כשחווים פגיעה, ובעבירה והעונש הצפוי למי שמפיץ תמונות בעלות אופי מיני. המסר המרכזי של הלומדה – לפני שמפיצים תמונה או סרטון, תמיד חשבו אם מדובר בצילום שעלול לפגוע בזולת. כל הפרטים בפנים

depositphotos ,תמונות בנייד

לרגל פתיחת שנת הלימודים, הפיקו משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105, לומדה אינטראקטיבית ייחודית בנושא חוק הסרטונים, צילום שיתוף והפצת תמונות ברשת. כל הפרטים בפנים, כולל קישור ללומדה המדוברת

מטרת הלומדה היא להקנות לבני נוער בגילי חטיבת הביניים ידע על "חוק הסרטונים", להציג בצורה חווייתית את הדילמות והסכנות הכרוכות בפעילות מסוג זה ולהדגיש את משמעות העבירה על החוק, בשאיפה לצמצם את התופעה ולעורר למחשבה לפני צילום, שיתוף והפצה.

הלומדה מספרת סיטואציה מדומה מציאות של ילדה שמפיצה תמונות אינטימיות לחבר שלה, אך הטלפון של החבר נגנב, והגנב מפיץ את התמונות ברשתות החברתיות.

באמצעות הלומדה, בני הנוער נחשפים לסכנות הכרוכות בהפצת תמונות, בדרכי פעולה אפשריות כשחווים פגיעה, ובעבירה והעונש הצפוי למי שמפיץ תמונות בעלות אופי מיני. המסר המרכזי של הלומדה – לפני שמפיצים תמונה או סרטון, תמיד חשבו אם מדובר בצילום שעלול לפגוע בזולת.

הלומדה הופקה בשיתוף משרד החינוך במטרה לשלב את הלומדה בתכנית החינוכית בנושא התנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה בחטיבות הביניים ברחבי הארץ. בשלב זה יצאה גרסה בעברית ואנו עובדים על הפקת גרסה בערבית.

"חוק הסרטונים" הוא למעשה תוספת לחוק מניעת הטרדה מינית העוסק באיסור הפצת תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ברשת ללא הסכמת המצולם. החוק הינו בעל משמעות לילדים ונוער, שלעיתים אינם מודעים לסכנות ולמשמעות של צילום, שימוש והפצה של תמונות וסרטונים ברשת, וכן להשלכות של הפעולות על המצולם והמשתתפים בצורה כלשהי בהפצה.

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך: "מערכת החינוך דוגלת במתן ידע וכלים רלוונטיים למציאות חייהם של התלמידים, למרחבים הדיגיטליים ולזירות החברתיות בהם הם פעילים".

לדברי שטאובר, "הלומדה לא רק מתמקדת בחינוך להתנהגות חברתית בריאה, אלא גם מייצרת הזדהות רגשית עם תלמיד שנפגע, ומעמתת את התלמידים עם השלכות שיש למעשים. בזאת תרומתה העצומה למיגור תופעת האלימות ברשת ותופעת האלימות המינית".

"כידוע, משרד החינוך שם לו למטרה לפעול למיגור תופעות האלימות, על כל היבטיה, במסגרת התכנית למניעת אלימות במערכת החינוך, ולומדה זו מהווה נדבך נוסף לתכנית" – הוסיפה.

ללומדה לחצו כאן!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה