כבוד :מצטייני רמטכ"ל ליום העצמאות 75 רנ״ג יובל כהן ורס"ם ק' מראשון לציון



טקס מצטייני הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מתקיים ביום שלישי הקרוב, ה-28/03/23, לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. בין המצטיינים נבחר רנ"ג יובל כהן, מפקד מחלקת מבנה, יחידת אחזקה אווירית 22 בתל נוף. יובל בן 46 מראשון לציון, נשוי עם שני ילדים.

החל מכיתה ט', יובל למד בבית הספר של מחלקת מבנה בתל נוף, שמטרתו להכשיר בני נוער בתחום וכבר בבית ה ספר למד לתקן חלקי מטוסים. לאורך מסלולו הצבאי עבר מספר תפקידים בתוך המחלקה וכיום משמש כמנהל המחלקה במהלך ארבע השנים האחרונות.

יובל מספר כי מפקד המחלקה הקודם, אותו החליף, נפטר בטרם עת ויובל היה מסומן להחליפו. כשהוא נכנס לתפקיד, המטרה שלו הייתה להרים את מורל המחלקה - חיילי החובה, משרתי הקבע והאזרחים שהיו תחת המנהל הקודם שנים רבות.

יובל כהן - דובר צה"ל

יובל מספר כי המקצוע שבו הוא עוסק נתפס כ"מקצוע של בנים", וכעת, הוא מנסה להכניס לתפקיד כמה שיותר חיילות שלומדות את המקצוע ואוהבות אותו. נוסף לכך, הוא מסמן חיילת במחלקה שירצה שתחליף אותו יום אחד. לאורך  שירותו היה מצטיין התחום במחלקה,  מצטיין היחידה, מצטיין מפקד חיל האוויר ועכשיו – גם מצטיין הרמטכ"ל.

יובל מספר על אירוע משמעותי שלקח בו חלק בשירותו – לאחר נחיתה בצורה לא טובה של מטוס 'רם' 212, המטוס הושבת. יובל לקח חלק בתיקון המטוס: במחלקה אותה הוא מנהל ייצרו חלקי מטוס שרק היצרן יכול לייצר, ולפני  חצי שנה המטוס חזר להמריא.

יובל קיבל הצטיינות כי הוא מסור בצורה בלתי רגילה לתפקידו והוא הראשון שרותם את עצמו למטרה. בתוך המחלקה אותה הוא מנהל, יש רנ"ג שמאמץ תחתיו ילדים החולים במחלת הסרטן. בשיתוף אותו משרת, יובל הכין מחזיקי מפתחות בצורת מטוס כדי לשמר אותם, רגע משמעותי עבורו בשירות.

כשהודיעו לו שהוא מצטיין, הוא התרגש מאוד ובכה. המפקד שלו התקשר אליו ב-22:00 בלילה להודיע לו על ההצטיינות ויובל לא סיפר לאף אחד, גם לא למשפחתו. לאחר מכן, התקשר לבן שלו המשרת בסיירת צנחנים בזמן שהיה בפעילות ושיתף אותו. "תהיה טוב, תקבל טוב. אני גאה בעצמי וזה משהו שחלמתי עליו".

"הנחת שההצטיינות עושה להורים שלי ומה שאני עושה בשביל החיילים שלי, שווה את הכול. אני חושב שצה"ל הוא מקום מיוחד שיכול להתוות דרך לחיילים שהתחילו כמוני ולהוות מקום מפלט עבורם – מקום שמעצב את הדרך שלהם."

רס"ם ק'  דובר צה"ל

בין המצטיינים נבחרה  גם רס"ם ק', ראש מדור מילואים ומפקדת מרכז גיוס ביחידה 8200 באגף המודיעין, בת 36 מראשון לציון, נשואה לבעלה שהכירה בצבא וכיום הם עם שלושה ילדים.

את מסלולה הצבאי התחילה בתור פקידת לשכה ב8200, התקדמה להיות ראש הלשכה ומאז התקדמה בעולם המילואים עד לתפקידה כרמ"ד מילואים.

ק' מספרת שכל פעם שיש צווי מילואים היא לא רואה את הבית והיא אחראית על כל הגיוס של חיילי מילואים לחיל. היא קיבלה הצטיינות לדעתה כי היא טובה ואוהבת את מה שהיא עושה, עושה הכל מהלב ונורא אוהבת את הצבא. כשהודיעו לה שהיא מצטיינת היא בכתה והתרגשה. "אין דבר העומד בפני הרצון".

--


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה