ים המלח מתעורר לחיים בתחרות צילום בינלאומית



בפעם הראשונה מתקיימת תחרות צילומים בינלאומית של ים המלח, למען קידום המודעות למצבו של הים שהולך ונעלם. קרוב ל-10,000 תמונות נשלחו לתחרות מכ-35 מדינות, ביניהן גם מירדן, בחריין וכווית עם למעלה מ- 6 מיליון הצבעות באתר

למען קידום המודעות למצבו של ים המלח נפתחה תחרות צילום בינלאומית ראשונה של המקום הנמוך בעולם. לתחרות הצילומים נשלחות תמונות משני צידי הגבול וההיענות מרשימה: למעלה מ- 6 מיליון הצבעות באתר, כאשר עד כה נשלחו למעלה מ-10,000 תמונות ששלחו למעלה מ-3000 משתתפים מכ-40 מדינות! תמונות נשלחו אפילו מירדן, בחריין וכווית. רוצים להשתתף? ניתן לשלוח תמונות ולהירשם לתחרות עד ה- 21/5/20.

Zohar Givati - Israel

המועצות האזוריות ב"ארץ ים המלח": "מגילות" ו"תמר", לוקחות חלק בפרויקט "ים המלח בהתחדשות" (ע"ר) עם מוזיאון האומנות הווירטואלי בים המלח  בשיתוף GuruShots , ובהכרזה על היוזמה לקידום המודעות למצבו של ים המלח.

ים המלח, המקום הנמוך ביותר על פני כדור הארץ, אזור בינלאומי של תיירות, טבע ומרקם חיים ייחודי ואחד מפלאי העולם הפופולריים ביותר למבקרים, הבאים בין השאר ליהנות מהסגולות הרפואיות הרבות הנובעות מריכוז עשיר וייחודי של מינרלים ומלחים. למורת רוחם של מיליוני המבקרים בשנה, מערך מורכב של גורמים סביבתיים, כלכליים ופוליטיים גורם לים המלח להיעלם בקצב מדאיג. עם כינונה של כנסת חדשה, זה הזמן להקמתה מחדש של השדולה למען ים המלח.

Khalid Khan - Bahrain

המודעות לכך שים המלח זקוק גם לתיעוד הגיע משניים: נועם בדין וארי לאון פרוכטר. נועם הוא צלם עיתונות שהקים מרכז תקשורת חברתית בשדרות וכבש את ים המלח בצילומי ציר-זמן במשך ארבע השנים האחרונות. ארי לאון פרוכטר הוא יזם ואוסף אמנות לשעבר ומשפחתו נמנית עם מייסדי מוזיאון ישראל. השניים פנו אל ראשי המועצות האזוריות מר אריה כהן ראש המועצה האזורית מגילות ומר ניר ונגר ראש המועצה האזורית תמר. המועצות שותפות לתהליך רב שנים של ההכרה במצבו העגום של ים המלח ופועלות לעשייה לשיפור המצב. השניים קיבלו את ברכתם לפרויקט ואת הנכונות לשיתוף הפעולה.

"ים המלח הוא אזור תיירות בין לאומי ייחודי. המקום הנמוך בעולם משלב באופן יוצא דופן סגולות חד פעמיות של טבע, בריאות, מראות בראשית וחיבורים אנושיים המתקיימים רק כאן", אמרו שני ראשי המועצות. "תחרות הצילום נותנת מענה לחשיפה והתיעוד שהאזור ראוי להם כמו גם לביטוי של הבינלאומיות והחיבורים האנושיים המיוחדים המתקיימים בו", הוסיפו ונגר וכהן.

Toby Cohen - Israel

"באפריל 2020, ציינתי ארבע שנים מאז שהתחלתי לתעד את ים המלח בצילומי זמן. הובלתי וקידמתי מאות סיורי שייט מודעות בים המלח, תיעוד דוקו מצולמים וכתבות שטח בתקשורת המקומית והעולמית כאשר אני חושף בפני מיליונים ברחבי העולם את השינויים הדרמטיים החלים בים הקסום והיפהפה הזה", אומר בדין, "לרוע המזל, משבר נגיף הקורונה מונע ממני לחזור ולתעד את השינויים המתמשכים בים המלח. זו ההזדמנות הייחודית שלנו להראות את הערכתנו לטבע ולסביבה שלעיתים קרובות מתעלמים מהם מחוסר זמן ומודעות".

"מעציב אותי לראות את ים המלח נעלם. אז הרעיון הוא לשמר את מה שיש לנו היום כדי שהדורות הבאים יעריכו אותו", אומר פרוכטר, "המסע שלי עם ים המלח החל לפני תשע שנים כשהבאתי את האמן ספנסר טוניק לישראל. מיצב האמנות שהתקבל כלל 1,200 משתתפים צפים בעירום בים המלח. החלום האחרון שלי הוא לבנות מוזיאון פיזי בים המלח, בעקבות המצב הפכתי את המאמצים האלה לפיתוח מוזיאון וירטואלי לאמנות. תחרות הצילומים הבינלאומית בים המלח היא דרך נהדרת לאפשר לציבור להיות חלק מיוזמה זו". 

Shimon Perlstein - Israel

התחרות נושאת פרסים כספיים, שווי הזכייה: 6,000$. הזוכים יוכרזו ב -16 בספטמבר במסיבת עיתונאים ותערוכה בים המלח.

בחבר השופטים: ספנסר טוניק, רועי גליץ, קייסי קלבו וקרן בר גיל. 

תושבי מדינת ישראל  ובהם תושבי אזור ים המלח, מוזמנים לקחת חלק ולשלוח לתחרות צילומים של ים המלח. ההשתתפות ומשלוח הצילומים בלחיצה כאן

 Ibrahim Rantissi - Jordan

Eagle - Kazakhstan

Noya Gindes - Israel


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה