יום התחבורה הציבורית בראשון לציון - "יוצאות מהאוטו, נחלצים מהפקקים"



ביום חמישי האחרון, קיימו פעילי מרכזים לצדק חברתי בראשון לציון פעילויות מיוחדת במטרה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר; במסגרת היום נערך בין היתר שיח וסיור של תושבים עם חברי מועצה שהתחייבו לקידום הנושא באמנה מיוחדת; בנוסף, התקיימה תהלוכה בשבילי האופניים והוצבה תערוכה אומנותית ברחבת העירייה

ביום חמישי, ה 19.8,קיימו קבוצת "נחלצים מהפקקים" של פעילי מרכזים לצדק חברתי בראשון לציון את יום התחבורה הציבורית. הפעילויות השונות הן פרי יוזמה עצמאית, ארצית ומקומית, של קבוצת "נחלצים מהפקקים". הקבוצה פועלת בראשון לציון בפרט ובמספר ערים נוספות במטרה לשפר, לקדם ולהנגיש את התחבורה הציבורית ברשות המקומית וברמה הארצית באמצעות הכשרות, הקמת קבוצות פעולה ופעילות לשינוי מדיניות.

.

במסגרת היום הפעילים ערכו אירועים קהילתיים והסברתיים בראשון לציון, לרבות, הזמנת תושבי העיר ונבחרי ציבור לסיור מיוחד בעיר, החתמת חברי המועצה על אמנה בנושא,  הוצבה תערוכה ברחבת העירייה שהתמקדה בחזון התחבורתי לראשון לציון, ונערכה רכיבת אופניים וקורקינטים משותפת בשבילי האופניים בעיר כשבסיומה הרצאה על תפקידם של כלי הרכב הדו גלגליים בעתיד התחבורתי של העיר.

.

אופיר דקל, המרכז לצדק חברתי בראשון לציון אמר:

 "הגיע הזמן להפוך את הפירמידה ולתכנן את השכונות והתחבורה עבור אנשים ולא רכבים. במשרד התחבורה כבר התעוררו. השאלה עם הרשות תצטרף למהפכה. מהפכה שתאפשר לכל תושב בעיר לקום בבוקר ולסוע במהירות לעובדה בתחבורה ציבורית יעילה מהירה ובטוחה.

כדי לעשות זאת הצעתנו היא: -לצבוע מהר רשת נתיבי תחבורה ציבורית שתהפוך את התחבורה לאמונה ומהירה. 

-לסלול שבילי אופניים. 

-להעלות את תדירות קווי האוטובוס 

-לתגמל עובדי עירייה שמוותרים על שימוש ברכב הפרטי.

נכון זה לא יקרה ביום אבל ככל שנתחיל להפנים את השינוי המיוחל ככה נחלץ מהפקק מהר יותר."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה