יבוא הסיגריות עלה בחודש אפריל ב- 13 אחוז



אחרי העלאת המסים, מעשני הטבק חוזרים לסיגריות. מנתוני רשות המסים עולה כי עם השוואת המיסוי על טבק לגלגול, יבוא הסיגריות עלה בחודש אפריל ב־13%. אולם, יבוא הטבק המשמש לגלגול  ירד בכ־60% יבוא הטבק 

צילום: ShutterStock

יבוא הסיגריות עלה בחודש אפריל ב־13%, לאחר שמתחילת 2019 נרשמה ירידה. כמו כן גם יבוא הטבק המשמש לגלגול ירד  בכ־60% , כך עולה מנתונים של רשות המסים.

הסיבה נעוצה ככל הנראה מהעובדה שיש מעבר של מעשנים מצריכת טבק לגלגול לצריכת סיגריות. זאת עקב העלאת המס על טבק שנכנסה לתוקף באמצע פברואר, בעקבות עתירת המיזם למיגור העישון לבג"ץ. 

ההערכות הן שהעלאת המס צפויה לעודד מעשנים להיגמל, במקום לעבור לעשן את הטבק הזול יותר כפי שעשו, וכן צפויה להקשות על צעירים ובני נוער לרכוש טבק.

עוד לפי נתוני רשות המסים, מספר חפיסות הסיגריות שנמכרו באפריל השנה עמד על 23,173, לעומת 20,450 באפריל אשתקד. הנתונים לא כוללים נתונים של יצרנית הסיגריות הישראלית דובק, אלא רק נתונים של סיגריות מיובאות.

יו"ר הוועד להגבלת העישון, ד"ר מארק לוריא, אמר כי "הנתונים מאשרים כי המיסוי משפיע על ההתנהגות המעשנים. ברגע שהמס על מוצר אחד עולה הם עוברים למוצר אחר, אבל חלק מהמעשנים גם מעשנים פחות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה