חשד למתקפת סייבר בראש השנה על פרטים של אזרחים ישראלים



ערב החג האקר טוען כי הצליח לגנוב מידע על 7 מיליון אזרחים ישראלים מתוך מערכות המחשוב של הרשויות המקומיות. המידע המלא מוצע למכירה ופרטים מתוכו פורסמו על ידו בפורומים שונים ברשת.

האקרים

האקר בשם Sangkancil טוען כי גנב נתונים של כ-7 מיליון אזרחים ישראלים בפריצה לאתר הרשויות המקומיות CITY4U.

אם הוא אומר אמת, מדובר באירוע הפגיעה בפרטיות החמור ביותר בישראל אי פעם.

מאתמול מפרסם התוקף מספר גדול של מסמכים כהוכחה לדבריו, בהם תעודות זהות, רישיונות נהיגה וחשבונות ארנונה של ישראלים, באירוע שמזכיר את מאפייני התקיפה על חברת הביטוח שירביט בחודש דצמבר האחרון.

המסמכים שנגנבו מפורסמים בקבוצת טלגרם .

לפי ההודעה שפרסם התוקף הוא הצליח לחדור למספר עיריות ורשויות מקומיות, ולגנוב מידע על כ-80 אחוזים מאזרחי ישראל עד כה לא ידוע איזה עיריות ורשויות מדובר.

כמוכן המידע מוצע למכירה בסכום שאינו מפורט. כמו כן התוקף פרסם שני קבצים מרוכזים עם נתוני שמות אזרחים הכוללים את השם המלא, שם האב, תאריך לידה ומספר הטלפון. 

אתר CITY4U אשר אליו פרץ מופעל על ידי חברת אוטומציה חדשה, בבעלות וואן טכנולוגיות הבורסאית, והוא נותן שירותי מחשוב ל-60 אחוזים מהרשויות המקומיות, בהן 12 מהעיריות הגדולות בישראל וכן לתאגידי מים, חברות עירוניות ואיגודי ערים.

המלצת מערך הסייבר הלאומי למקרה של דליפת תעודת הזהות היא להנפיק תעודת זהות חדשה חכמה.

ייתכן שיעשה שימוש בנתונים למתקפת דיוג ממוקד באמצעות דוא"ל, SMS או VISHING. לכן מומלץ לא ללחוץ על לינקים או צרופות המתקבלות בהודעות אלא להיכנס בצורה יזומה לחשבון על ידי הקלדת כתובת האתר או שימוש במנוע חיפוש, אין לתת פרטים לגורם המחייג אליכם גם אם יש לו מידע שכביכול קיים בחברה כיוון וייתכן שמדובר במתחזה. מומלץ לחייג באופן עצמאי אל החברה לבירור.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה