קריאה - שמרו על חיות הבר בראשון לציון



פעילי סביבה ולמען בעלי חיים מזהירים כי פיצוצים ורעש מבסיס בחוף ראשון לציון והפיתוח המואץ בסביבה, גורמים לנזק עבור חיות הבר באזור, הסובלות גם כך ממצוקה הנובעת ממחסור בשטחים פתוחים ובטוחים.

חולות ראשון מערב 2019

רפאל רייס, פעיל סביבה תושב ראשון לציון טוען - "יש כאן מתחם גדול שהופך בשנים האחרונות לבעייתי מאוד עבור חיות בר רבות כמו חזירים, תנים, שועלים ומינים רבים של עופות וזוחלים.
השילוב של הדי הפיצוצים מהבסיס ביחד עם מכון התפלת המים בסמוך לקיבוץ פלמחים משפיעים לדעתנו לרעה על אורח חיי חיות הבר, דבר שלא עוסקים בו פה מספיק. על המדינה לדאוג לפעול כמה שיותר נגד צמצום שטחי המחיה של בעלי החיים.

לדוגמה-  מתחם ה 1000 שבמערב ראשון לציון:

"כבר חודשים שעשרות דחפורים וכלים כבדים הורסים, באישור כמובן, את דיונות החול והופכים את השטח הזה, שבמשך שנים ארוכות היה בית גידול לחיות בר שונות, לאיזור שאליו החיות לא יכולות להיכנס", הסבירו הפעילים.

הקמת מתחם ה־1,000 במרחק של קילומטרים בודדים מבסיס צה"ל הסמוך לחוף מצמצמת כמעט למינימום את מרחב המחיה של חיות הבר באיזור.

עד לפני שנה היה אפשר לראות תנועה של תנים ושועלים באיזור מתחם הסופרלנד, אבל זה כבר כמעט בלתי אפשרי היום וזה עצוב ממש.

אנחנו מודעים כמובן לצרכים ביטחוניים ואחרים, אבל דורשים שתהיה תשומת לב גם לבעלי החיים. בבסיס פלמחים למשל יש תוכניות לשמירה על בעלי החיים והטבע בשטח הבסיס והלוואי שאלה יחולו גם באזורים אחרים". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה