חובת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים תידחה בשנה



שרת התחבורה מרב מיכאלי ביקשה מוועדת הכלכלה בכנסת לדחות עד ליוני 2022 את התקנה שמחייבת הורים להתקין מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב. לפי משרד התחבורה, "הדחייה נועדה לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר את קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים"

depositephoto ילד ברכב

מיכאלי ציינה "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית, ואני קוראת לכל ההורים - התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים. משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה.

עם זאת, האופן שבו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022".

התקנות החדשות היו אמורות להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, והאכיפה הייתה אמורה להתחיל ב-1 בינואר 2022.

הקנס הצפוי למי שלא יעמוד בתקנות היה 250 שקלים ו-4 נקודות.

ראש אגף מדיניות רגולציה במשרד ראש הממשלה, עמיחי פישר, מסר לוועדה נתונים שלפיהם בעשור האחרון קיפחו את חייהם 25 ילדים שנשכחו בכלי רכב, 22 מהם בני עד 3, אחד בגיל 3 עד 4 ועוד שני ילדים בני 4 עד 5.

אם זאת הסיבה לדחייה היא העלות המוערכת של התקנת כל מערכת כזו ברכב שעמדה על מאות שקלים, מה שהיה מטיל הוצאות כבדות במיוחד על הורים לכמה ילדים מתחת לגיל 4, במיוחד כאלה שמחזיקים בשתי מכוניות.

במועצה לשלום הילד התנגדו להחלטה של מיכאלי, ואמרו שמדובר ב"החלטה שגויה שתעלה בחיי ילדים".

"התקנות המחייבות התקנת אמצעי התרעה למניעת שכחת ילדים ברכב הן לא פחות מאשר הצלת נפשות ולדחייתן עלולה להיות השלכות הרות גורל על ילדים עד אובדן חיים ומוות בייסורים. אנחנו קוראים לשרת התחבורה לחזור בה מההחלטה ולפעול, בשבועות שעוד נותרו לכניסת התקנה לתוקף, להרחבת מספר האמצעים למניעת שכחת ילדים כדי להוביל להוזלתם ו/או לסבסד אותם" כך ציינו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה