זה המתווה המסתמן למחוסנים השבים מחו"ל אחרי החגים



בידוד מקוצר בן ארבעה ימים בלבד למחוסנים ומחלימים השבים מחו"ל, מי שלא חוסן ישלח לבידוד מלא - זה המתווה המסתמן לשבים מחו"ל שצפוי להיכנס לתוקף מיד לאחר החגים. בממשלה נשמעים גם קולות לפטור מבידוד את המחוסנים במנה השלישית

מטוס אל על (קרדיט: b1 foto from pixabay)

בימים אלה יושבים צוותי משרד הבריאות, יחד עם בכירים בענף התעופה וגורמים נוספים, ומגבשים את המתווה שאמור לשנות את כל מה שהכרנו בנוגע לטיסות לחו"ל. 

נכון להיום, מחוסנים ומחלימים פטורים מבידוד מלא בחזרה לישראל רק מעשר מדינות, כשרק חמש מהן מקבלות תיירים ישראלים ללא בידוד.

כפי שמפרסם כתב "ישראל היום", שמעון יעיש, המתווה החדש, שמתגבש ממש בימים אלו ואמור להיכנס לתוקף מיד אחרי החגים, יכלול בידוד מקוצר של ארבעה ימים בלבד, בכפוף לשתי בדיקות קורונה לאחר החזרה לישראל.

המתווה יתייחס למחוסנים ולמחלימים בלבד, ומי שלא חוסן יצטרך להשלים בידוד מלא בכל מקרה. המתווה לא יתייחס לחוזרים מכל מדינות העולם, כך שהחוזרים ממדינות בסיכון גבוה כמו מקסיקו או ברזיל יצטרכו בכל זאת להשלים בידוד מלא, ואם יטוסו בלי אישור של ועדת חריגים, הם צפויים לקנס בגובה של 5,000 שקלים.

רשימת המדינות טרם נקבעה והנושא נמצא בדיונים בימים אלו.

בד בבד, במשרד הבריאות שוקלים להשאיר כמה מדינות שהחזרה מהן לא תחייב גם בידוד של ארבעה ימים אלא יום אחד בלבד או עד קבלת תוצאות בדיקת הקורונה שמבוצעת בנתב"ג.

כמו-כן, בימים האחרונים נשמעו לא מעט גורמים בממשלה שדוחפים לפטור את המחוסנים במנה השלישית מבידוד בחזרה לישראל ובכלל. לרעיון הזה עדיין אין רוב או תמיכה ברורה מצד אנשי משרד הבריאות, אך גם הוא נמצא בבחינה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה