'השור הזועם' שבר את שיניה של הילדה. הוריה תובעים פיצוי ממועדון בראשון לציון



ספורט הרודיאו מעורר המחלוקת לא הגיע עדיין לישראל, אבל משחקים המדמים אותו, נמצאים, כך מסתבר, בחבילת המתקנים אותם מציעים גני שעשועים ומועדונים העורכים בין היתר גם חגיגות בר מצווה.

', ילדה כבת 14 מנס ציונה, לא תיארה לעצמה שמסיבת בר המצווה שאליה הוזמנה תסתיים בחבלות קשות בראשה, באובדן שיניים ובנכות לכל החיים.  
י' טיפסה על מתקן 'השור הזועם' שהוצב במועדון 'סקופ סטאר' אליו הוזמנו ילדי כיתתה. המתקן מדמה שור משתולל, והרוכבים עליו אמורים להיאחז בו, ולנחות במקרה של נפילה על מתקן רך ומגונן. 

אך על פי התביעה, מיד עם הפעלת המתקן, נחבטה י' בעוצמה בראשו של השור, וכתוצאה מכך נפגעה קשות בפניה ובשיניה. י' הובהלה ע"י הוריה למרפאה של מומחית ברפואת שיניים לילדים, אשר אבחנה כי היא סובלת מפגיעות חמורות בשיניה העליונות.
בימים אלה הגישו עורכי הדין רן שפירא ורותם ציוני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, תביעה נגד מועדון ה'סקופ סטאר' בראשון לציון, בשם י' והוריה. 
בתביעה נטען כי מפעילי המועדון הפעילו את המתקן המסוכן 'השור הזועם' ללא השגחה הולמת, תוך סיכון הילדים, ולא דאגו לסידורי בטיחות כלשהם אשר יגוננו על הילדים המשחקים בו. 
בין היתר נטען בתביעה, כי המועדון לא נקט באמצעי זהירות סבירים, לא הזהיר את הילדה ואת שאר המשתתפים באירוע מפני הסכנות הטמונות בשימוש במתקן, העסיק עובדים לא מיומנים, לא התקין נהלי עבודה בטוחים, והפגין זלזול ואדישות לביטחונם ושלומם של השוהים במועדון.
בתביעה נטען כי הילדה החלה לסבול בעקבות האירוע מכאבים תמידיים בשיניים החותכות העליונות, אי יכולת לחתוך מזון בשיניה, ומהפרעה אסתטית עקב גשרים שהותקנו על פני כותרות השיניים העליונות הקדמיות שלה, שנשברו באירוע. כמו כן, נאלצה הילדה לעבור טיפולי שורש ועד היום היא נמצאת במעקב רפואי. 
מומחה לניתוחי פה ולסת והשתלות אשר בדק את הילדה קבע, כי כתוצאה מהחבלה בשיניה היא תזדקק גם בעתיד לטיפולים רבים.
בתביעה נטען כי מקור התאונה הוא כתוצאה מסיבובי השור המהירים, והפעלת המתקן בצורה מסוכנת ובאופן רשלני. 
התביעה שאותה הגישו עוה"ד רן שפירא ורותם ציוני, בשם ההורים וילדתם, נגד מועדון ה'סקופ סטאר' ונגד חברת 'הראל' המבטחת אותו, הועמדה על סכום הפיצויים המקסימלי שבסמכות ביהמ"ש השלום בת"א.
צילום: אופיר הייב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה