הראיון המפתיע של נתניהו - צפו וחוו את דעתכם



מה גרם לראש ממשלת ישראל ליזום בדחיפות ובהפתעה מוחלטת ראיון באולפן חדשות 12 בשידור חי?
מהן השאלות שנותרו פתוחות? היכן נתניהו השאיר חורים פתוחים והיכן לא דייק?
צפו שוב בראיון המלא וענו לסקר - האם הוא הצליח לשכנע אתכם בראיון

כשעה אחרי שהרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. חבט בביבי בנקודות התורפה שלו:
עסקת הצוללות, האישור לגרמניה למכור צוללות תקיפה משוכללות למצרים, והדברים שצוטטו מראיון שנתן לסופר הבריטי סר מקס הייסטינגס על חיילי גולני...וכרבע שעה בלבד לפני פתיחת מהדורת החדשות של מוצ"ש, הפתיע נתניהו את העורכים עצמם של ערוץ 12 וביקש להגיע לראיון הנדיר.

בהמשך התברר כי גם ערוץ 20 וגם שרון גל מתחנת גלי ישראל זכו לראיין את נתניהו לפני טיסתו לארה"ב.

כמיליון אנשים התיישבו אמש (מוצ"ש) מול המסך כדי לצפות בנתניהו שובר את מסורת האי ראיונות שלו לערוצי התקשורת (אלא לערוץ הליכוד בלבד בפייסבוק)  ומעניק ראיון בהפתעה לסגל וקרן מרציאנו.

צפו בראיון המלא (למי שלא צפה): 

השאלות שנותרו פתוחות ומעלות תהיות לאחר הראיון?

למה הוא הכחיש בעבר שאישר לגרמנים למכור צוללות למצרים ובראיון לפתע אישר?

מהו הסוד הגדול על על עסקת הצוללות עם המצרים שאותו אסור לגלות לשר הביטחון ולרמטכ"ל? הרי רק בשבוע שעבר מערכת הביטחון פרסמה הודעה שלפיה מכירת הצוללות למצרים גרמה נזק אסטרטגי לישראל.

איך יכול להיות שהיועץ המשפטי יודע עכשיו את הסוד הזה, אבל שרי ביטחון ורמטכ"לים לא?

אלו עוד מניות רכש ובאלו חברות בזמן כהונתו כאיש ציבור? (בראיון אישר בחצי פה שהיו עוד חברות בהן השקיע).

היכן נתניהו כשל בלשונו בראיון:

לשאלה - מדוע סיפר שאת המניות קנה בעודו אדם פרטי ולאחר מכן שינה גרסה וסיפר שהוא קנה כשהיה חבר כנסת, הסביר נתניהו - שהוא התכוון לכך שרכש את המניות כשלא היה בממשלה ומי שלא חבר בממשלה הוא אדם פרטי -
לא נכון - אותם חוקים שחלים על חבר בממשלה, חלים בדיוק על חבר כנסת - בלי שום הבדל.

הסביר שמכר את המניות שלו שנה וחצי לפני רכש הצוללות.
לא נכון. את הצוללת השישית הוא דחף לרכוש כבר בשנת 2009, בעודו מחזיק באותן מניות ובניגוד לעמדת מערכת הביטחון. 

נתניהו טען בראיון שמיליקובסקי לא ניהל את את החברה שהוא היה בעל מניות בה - העובדה היא מיליקובסקי היה בעל המניות והאג"ח הגדול ביותר בחברה וב-2014 ניהל  מאבק שליטה בחברה, במהלכו גיבש קבוצת בעלי מניות שניצחה במאבק הזה. בעקבות הניצחון הביא להדחת המנכ"ל, קרייג שולר.

בראיון אמש טען נתניהו כי מקור הרווחים טמון בכישורי הניהול של בן דודו, מיליקובסקי ("הוא גאון") - לדבריו - לפני כניסתו היא נוהלה בצורה כושלת, מיליקובסקי זיהה זאת -  קנה, שיפץ, שדרג ומכר את המפעל -
לא מדוייק! "בתקופת "הניהול הכושל", הכנסות המפעל היו כ 240 מליון דולר בשנה עם 60 מיליון דולר רווחים. הנתונים מראים שבשנים שמאז הוא נכנס כשותף, מצבו הפיננסי של המפעל רק הידרדר (בדיוק להפך משדרוג ושיפוץ). 

כשפורסם בראשונה הקשר בין מיליקובסקי לבין חברת גרפטק הספקית של טיסנקרופ, יצרנית הצוללות והספינות מתיק 3000, נתניהו טען בתוקף שאין לו שמץ של מושג אודות העסקים של בן הדוד מיליקובסקי. אולם בראיון נתניהו נשמע אחרת לגמרי:
"זיהיתי שיש כאן השקעה נכונה". כדי לזהות הזדמנות השקעה בחברה צריך להכיר את עסקיה,  לדעת מי הלקוחות שלה ומה הפוטנציאל העסקי שלה לצמוח (באמצעות לקוחות כמובן). 

בכל התקופה בה הוא הותקף על נושא הצוללות ושאלת ניגוד העניינים, נתניהו הכחיש כל מעורבות אישית בעסקי החבר בה היה שותף - אולם בראיון עם קרן מרציאנו ועמית סגל, נתניהו הפגין בקיאות מרשימה בפעילות החברה ובהיסטוריה העסקית של המפעל SeaDrift.  ועוד הוסיף כי הוא השקיע נכון כי הוא מבין בכלכלה ועסקים (להדיל מגנץ ולפיד)
הבקיאות שהראה בעסקים אלו, לעומת הכחשותיו בעבר שלא היה מעורב כלל וכי אין לו מושג...עשויה עוד לפעול לרעתו בחקירה שתפתח.

קרן מרציאנו שאלה את ראש הממשלה בנימין נתניהו האם היו לו עוד השקעות מוצלחות כאלה בחיים - בתחילה, נתניהו התחמק ואמר "אני לא זוכר במהלך השנים, אבל בוודאי שאפשר לעשות" וכשמרציאנו לחצה עליו לענות הוא אמר: "במהלך השנים היו לי השקעות מוצלחות למדי"....   עד לפני חודש לא ידענו כלל מהאחזקה האחת והנפיצה של נתניהו ולפתע מסתבר שהיו לו השקעות נוספות... אלו בוודאי יבדקו ע"י החוקרים בפרשה.

כתשובה לשאלה האם הזיז את גלעד ארדן ממשרד התקשורת בעקבות תלונות של שאול אלוביץ' שהוא לא מקדם את עיניניו, הסביר נתניהו שמינה את ארדן לשר לביטחון פנים מהסיבה שסער התפטר ולכן קידם אותו לתפקיד שר הפנים... הבעייה היא שסער המתפטר לא כיהן כשר לבטחון פנים ולכן ארדן לא נאלץ להחליפו בתפקיד.

ענו לשאלת הסקר - 

האם בעקבות הראיון של נתניהו אתם מאמינים לו יותר או פחות מקודם? 


תוצאה
>

נתניהו לא שכנע, להפך

75%
>

נתניהו שכנע אותי יותר

25%
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה