הסכם השכר החדש של עובדי ועובדות ההוראה יוצא היום לדרך



משרד האוצר, החינוך והסתדרות המורים מודיעים על הסכם השכר החדש למורים, בין השאר העלאת שכר למורים ומנהלים מתחילים, חופשות לבחירה ובונוס התמדה

יפה בן דוד - צילום מתוך ועידת המשפיעים של חברת החדשות

בתום שורה של דיונים ארוכים בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים חתמו הלילה שר האוצר, שרת החינוך ומזכ״לית הסתדרות המורים על הסכם בין המדינה להסתדרות המורים.

שכרם של עובדי ההוראה יועלה בשתי פעימות: הראשונה, תינתן בינואר 2023 ותכלול גם החזר רטרואקטיבי מאז ספטמבר 2022. הפעימה השנייה, תינתן בספטמבר 2023.

כך למשל, עובד הוראה בשנתו הראשונה ירוויח בפעימה הראשונה 8,207 ₪ ולאחר כניסת הפעימה השנייה, בספטמבר 2023, שכרו יעמוד על 9,000 ₪.

בנוסף, בחודשים נובמבר ודצמבר 2022, יינתנו מקדמות בסך 1,000 ₪ בחודש לכל מורה (500 ₪ למורים שאינם נמצאים תחת רפורמת אופק חדש).

התשלום המוגדל על גמולי התפקיד השונים, יינתן בפעימות שונות בהתאם לגמול ולאופן קביעת עלותו.

במסגרת המשא ומתן, סוכם גם על התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. השינויים בלוח החופשות יחלו בשנת הלימודים תשפ"ד.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון

כמו כן, עיגנו הצדדים את ההסכם בנושאים הבאים:

שיפור משמעותי בשכר המורה והגננת המתחיל:
▪️ העלאת השכר לעובד הוראה מתחיל ל-9,000 ₪

שיפור בשכר המנהל מתחיל:
▪️העלאת השכר למנהל מתחיל ל- 19,000 ₪

תוספות לשכר:
▪️ תוספות של - 1,100 ₪ לכל הפחות לעובד הוראה

מענק התמדה:
▪️ מענק התמדה של 10,000 ₪ לאחר שלוש שנים במערכת

שיפור שכר בגין מילוי תפקידים נוספים:
▪️גמול חינוך: החל ב- 1,000 ₪ או גמול אחוזי (הגבוה מבין השניים)
▪️גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני או מנהלת חטיבה צעירה: החל ב- 1,100 ₪ או גמול אחוזי (הגבוה מבין השניים)
▪️הגדלת גמול הייעוץ: מ12% ל18%
▪️הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם תלמידים עם צרכים מיוחדים

העלאת שיעור המשרה:
▪️העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל80% בהדרגה
מתן חופש בחירה:
▪️למורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה

עידוד מצוינות וגמישות:
▪️ סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 ₪ בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים.
▪️מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת
▪️ייעול הליך הפיטורין

שקט ומיצוי:
▪️ שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד ה31.12.2026

איווט ליברמן

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״אני שמח שהצלחנו בתום משא-ומתן ממושך לחתום על הסכם שכר שיעלה את שכר המורים בעשרות אחוזים, יעניק למנהלים גמישות ניהולית, ייתן אפשרות לתגמל מורים גם על מצוינות, השקעה והישגים ולא רק לפי הוותק ויסנכרן ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים.
אני מודה לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, למזכ"לית הסתדרות המורים, גב' יפה בן דויד, מנכ״לית משרד החינוך, גב׳ דלית שטאובר, וכמובן הממונה על השכר, מר קובי בר-נתן והדרג המקצועי במשרדי שהתנהלו באחריות ובשיקול דעת".

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״החתימה על הסכם השכר מגיעה לאחר תהליך ממושך ואינטנסיבי שהתקיים לאורך השנה האחרונה. בהחלט אפשר לומר "שהחיינו". פעלנו במטרה לחזק את עובדות ועובדי ההוראה, לייצר יציבות לעוד שנים רבות ולהצעיד את מערכת החינוך קדימה לטובת התלמידים וההורים. ההסכם מחזק את מערך כוח האדם שחווה משבר עמוק בשנים האחרונות. ההסכם משמעותי לטווח הארוך, חיוני למערכת ומחזק את מערך כח האדם שהגיע למשבר עמוק בשנים האחרונות. אני מודה לכל השותפים שהתגייסו להביא לניסוחו
וחתימתו בהקדם״.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "הסכם השכר שהבאנו הוא הישג ענק לציבור עובדות עובדי ההוראה בישראל, שסופסוף מקבלים מהמדינה את ההכרה ואת ההוקרה על עבודתם החשובה ועל תרומתם לחברה הישראלית.
אולם זהו רק צעד ראשון בשיקום מעמד עובדות ועובדי ההוראה: אני מתכוונת לפעול לכינון צעדים נוספים רבים, שיש לעשות בכדי להחזיר עטרה ליושנה ולהצעיד את מערכת החינוך ואת מעמד עובדות ועובדי ההוראה אל ראש סדר העדיפויות בישראל. ברצוני להודות לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, שעשו מאמצים כבירים והצליחו יחד איתנו להגיע לפתרונות שטובים לכל הצדדים".

*מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר:* ״אני שמחה מאוד על ההסכם החדש המקבע וממצב את מעמדו הציבורי של המורה במערכת החינוך ובחברה הישראלית. לראשונה, כלל צוותי החינוך יתוגמלו כראוי על ההשקעה שלהם ועל מאמציהם לצמצום הפערים הפדגוגיים, החברתיים והרגשיים של תלמידי מערכת החינוך. איכותה של מערכת החינוך נמדדת בראש ובראשונה באיכותם של הכוחות המובילים אותה: המורים, הגננות המנהלים והיועצים. השינויים המשמעותיים בתנאי שכרם ובתנאי עבודתם של עובדי ההוראה, יסייעו למשוך כוחות חדשים למערכת החינוך, איכותיים ומוכשרים, שיאפשרו לה יחד עם עובדי ההוראה הותיקים ושכבת המנהלים המסורה להצעיד ולהזניק קדימה את תלמידי ישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה