המתווה המסתמן של "כיתה ירוקה"



בימים אלו יצא פיילוט כיתה ירוקה אשר מתקיימת בבתי הספר במועמה האזורית נחל שורק זאת על מנת למנוע בידודים בכיתות כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת. ב-1 באוקטובר יורחב הפיילוט לבתי ספר נוספים , הקבינט צפוי להתכנס בשבוע הבא ולדון במתווה, ועלול להחליט ליישם את הקריטריונים על כל מוסדות החינוך. זאת, בשל המספרים הגבוהים של התלמידים המאומתים


depositephoto לימודים

בעוד כשבועיים, ב-1 באוקטובר, יורחב פיילוט "כיתה ירוקה", במסגרתו מתבצע ניסיון לצמצם את כמות הבידודים בבתי הספר כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת לקורונה. הפיילוט הנרחב צפוי להימשך בין שבועיים לשלושה, ב-200 כיתות בבתי ספר יסודיים בערים אדומות וכתומות.

לפי המתווה המסתמן כיתה לא תיכנס לבידוד אם אחד התלמידים אובחן כחולה קורונה. לשאר התלמידים בכיתה יעברו בדיקות יומיות וימשיכו להגיע לבית הספר כרגיל. 

עם זאת, הקבינט צפוי להתכנס בשבוע הבא ולדון בנושא המתווה, ועלול להחליט ליישם את הקריטריונים של הפיילוט על כל מוסדות החינוך. זאת, בהתאם להצעת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ובהמשך לתוצאות הפיילוט הכיתה הירוקה שהתקבלו עד כה. במתווה תמכו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

הדיון בקבינט על הרחבת הפיילוט לכלל המוסדות יערך בשל המספרים הגבוהים של המאומתים במערכת החינוך. בימינו פיילוט הכיתה הירוקה מתקיים בשלושה בתי ספר, בשבע כיתות בנחל שורק בחברה החרדית. ביום שלישי הפיילוט יורחב לארבעה בתי ספר נוספים בחברה הערבית, בהם ישתתפו עשר כיתות לימוד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה