הממשלה מגדילה את הפער - הילדים שיהיו זכאים ללמוד 5 ימים בשבוע הם תושבי הרשויות "העשירות"



במסגרת ההקלות והיציאה מהסגר הוחלט על חזרה ללימודים לכיתות א'-ב' רק ל3 ימים בלבד לסרוגין , ולעומת זאת ברשויות אשר יש ברשותן כסף לממן את הלימודים הילדים יחזרו ל5 ימים בשבוע , הרשויות שיפתחו את הלימודים הם : תל אביב, הרצליה, בני ברק, נוף הגליל, רמת הנגב, הוד השרון , נחל שורק, שוהם שער הנגב, מועצה אזורית גזר, כוכב יאיר, מועצה אזורית מטה יהודה, רעננה.

שלום כיתה א' | צילום: shutterstock אילוסטרציה

קבינט הקורונה החליט  כי תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו בקבוצות קטנות לסירוגין, אף שמרכז השלטון המקומי הציע מתווה שהיה מאפשר לקיים שבוע לימודים מלא בכיתות אלה. ואולם, בכמה רשויות מקומיות בחרו לקחת יוזמה, ולקיים את הלימודים בכיתות הנמוכות במתכונת שונה מזו שאישרו השרים, כך שהתלמידים ילמדו בבתי הספר חמישה-שישה ימים בשבוע. 

במשרד החינוך טענו אתמול כי חזרה מלאה לבתי הספר של תלמידי כיתות א'-ב' אינה אפשרית מפני שהמדינה לא תוכל לממן היענות לדרישת משרד הבריאות, לפצל לקפסולות את כל תלמידי הכיתות הנמוכות. בתחילת שנת הלימודים פוצלו רק כיתות ג'-ד', ופיצול כיתות א'-ב' היה מחייב גיוס של כ-13 אלף מורים ותומכי הוראה. מלבד זאת, משרד החינוך הבהיר שתהליך ההיערכות עלול להימשך חמישה שבועות.

כך הממשלה יוצרת פער חדש בין ילדים שזכאים ללימודים ולבין אלו שישבו בבית ומטילה את האחריות על הרשויות המקומיות. 

איך הממשלה מפלגת ויוצרת פער בין ילדים ובין רשויות האם רק ילדים עשירים זכאים ללימודים? מה קרה לחוק חינוך חובה ? מה קרה להורים שנמצאים במצב סוציואקונומי נמוך וצריכים לחזור למעגל העבודה ?
מדובר בגיל הרך כיתות א' ב' בלומדים הקניית שפה השלב הכי חשוב בחייהם ועל זה מתפשרים?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה