"הם הפכו להיות מפגע סביבתי מאוד משמעותי"



השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, בדיון בתחילת שבוע שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת, על נושא חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים: ״אנחנו כמדינה חייבים להדביק את הפער בכל הנושא של טיפול בפסולת. את בקבוקי הפלסטיק אנחנו רואים בכל מקום, הם הפכו להיות מפגע סביבתי מאוד משמעותי״

גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה. צילום: המשרד להגנת הסביבה

דברי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בוועדת הכלכלה של הכנסת, בתחילת שבוע שעבר: 

"לקראת ההחלטה שאקבל בקרוב, הקדשתי בחודשים האחרונים זמן רב ללימוד הנושא. לאחרונה הועברו אלי עמדות שונות בעניין שמחייבות העמקה ולכן ביקשתי באמצעות הפרקליטות לפנות לבג״ץ ולבקש ארכה בקבלת ההחלטה הסופית בעניין. 

כפי שאמרתי מראש, חשוב לי לעשות את הכול בשיח משותף, לשמוע את חברות וחברי הכנסת, לשמוע את כל הנוגעים בדבר. אני מודה לח"כ הכנסת יעקב מרגי, יושב ראש ועדת הכלכלה, על כינוס הדיון כדי שנוכל לשקף לציבור את הדרכים השונות לקראת קבלת ההחלטה בנושא. 

הקו שאני מובילה הוא הידברות ודיאלוג עם כל הגורמים כדי לשמוע את כל מגוון הדעות ולדרוש מהם לנסות לייצר ולמצוא פתרונות. יש מחלוקות סביב מה צריך להיות, אבל מה שבטוח – אני יודעת מה לא צריך להיות. המחדל התברואתי בסופרמרקטים צריך להיפסק. 

אנחנו כמדינה, חייבים להדביק את הפער בכל הנושא של הטיפול בפסולת. את הבקבוקים מהפלסטיק אנחנו רואים בכל מקום, הם הפכו להיות מפגע סביבתי מאוד חזק, בעיקר מכלי המשקה בנפח של ליטר וחצי. אנחנו צריכים לתת את המענה. 

כשנכנסתי לתפקידי, הייתי אמורה להגיע לוועדה זו, לאשר שיצרניות הבקבוקים לא עמדו ביעדים ולתת להם קנסות, ובכך הסיפור היה מסתיים. אבל אני ביקשתי ללמוד את הנושא, ועם הזמן גיליתי את הפוטנציאל העצום שיש כאן ואת היכולת שלי לבצע שינוי דרמטי שכולנו מייחלים לו, ברצון שלנו לפתור את המצוקה שקיימת היום בנושא של פסולת הבקבוקים הגדולים. 

אני רוצה להתייחס גם לנושא החינוך: הכול מתחיל ונגמר בחינוך. בצורת ההתנהלות של כולנו שנוגעת להפחתה ולהפרדה במקור. 

אני מקווה שבחודש הקרוב נצליח לסכם את הנושא. כידוע לכם, אין בחודש הזה בחירות, כך שאין מה לחשוש מאי החלטה בנושא. אני מחדדת את הנושא בצורה יותר מקצועית ואת התשובות נעביר לבג"ץ בצורה הטובה ביותר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה