הלהיט החדש והכסף הגדול שעושים ארגוני הפשיעה ואיך אתם שותפים ישירות לפשע?



מחרטות שמייצרות 10 שקלים מזויפים שנמכרים בשקי כסף לסופר מרקטים, פיצוציות ועסקים קטנים שממש עומדים בתור לקנות 10 שקלים ב5 שקלים. הרווח הישיר הוא מכם הלקוחות והמטבעות נמצאות בכל מקום

מטבעות מזויפים, צילום דוברות המשטרה

ארגוני הפשע מצאו שיטה חדשה להכנסות של מיליוני בחודש – באמצעות מפעלים קטנים לייצור מטבעות של 10 שקלים ומכירתם לבעלי עסקים בתמורה ל 5 שקלים שעובר מהם לכיס שלכם כשאתם מקבלים את העודף.

כך מכרו בשבוע שעבר ארגוני הפשיעה עשרות שקים שלמים של מטבעות לסופרמרקט פרטי גדול אותו הביאו אליו עם משאית. בעל הסופר העביר לראש הארגון כ-50 אלף שקל בתמורה למטבעות ששוות 100 אלף וכמה שעות לאחר מכן, עם פתיחת המקום, אותו כסף מזויף הועבר ללקוחות כעודף מבלי שידעו שמדובר במטבעות שממנים ארגון פשע מהגדולים והמסוכנים בישראל.

התופעה הזאת הולכת ומתרחבת בין בעלי עסקים שדורשים את המטבעות כדי לייצר לעצמם רווחים נוספים או להציל את עצמם מפשיטת רגל. בעל עסק יודע לספר שהוא הרוויח מהמטבעות כבר 100 אלף שקל נקי (שכדי להרוויח אותם בעבודה הוא צריך למכור במיליון ₪ , להרוויח אחרי הוצאות סחורה, עובדים, שכירות וכו' -  200 אלף ₪  ואחרי תשלומי מיסים לקופת המדינה וכו' יישארו לו אותם ה100 אלף). בעל העסק מספר - "זה לא כמו שטרות, אף אחד לא בודק אם הוא מזויף זה עובר בלי בעיה. כולם מרוויחים".

התופעה של המטבעות מתפשטת ונמצאת גם בפיצוציות, אצל ירקנים, בשוק ועוד.

עבריין מקומי מספר - "יש הרבה מאוד אנשים שרכשו נדל"ן ממכירת המטבעות. אנשים עומדים בתור לקנות אותם. אני יכול להגיד על עצמי שהסתדרתי בחיים הרבה יותר ממה שחשבתי בזכות זה".

הקופה של ארגוני הפשיעה

עלות ייצור מטבע של עשרה שקלים נעה בין שקל אחד לשניים לכל היותר, בעוד מטבע מזויף נמכר בחמישה שקלים לבעלי עסקים. בהערכה זהירה מדובר במיליוני שקלים בכל חודש לארגון הפשיעה.

במשטרה מעריכים כי מקורו של חלק גדול מייצור המטבעות בארץ הוא באשדוד, ברמלה, לוד, אשקלון, ובאזור חיפה והקריות – אך לא רק. בשנה האחרונה עבריינים פלסטינים, שחלקם מבוקשים על ידי משטרת ישראל, הקימו עשרות מחרטות בשטחי הרשות. את התוצר הם מוכרים לעסקים מקומיים ומבריחים לארץ בדפנות של משאיות וכלי רכב.

קצין משטרה מודה:

"הצלחנו לנתק את צינורות החמצן הכלכליים של העבריינים בהרבה תחומים, אבל לא בהפצת מטבעות מזויפים. זה כמעט בלי אפשרי. השוק מוצף בהם. אנחנו מצליחים מדי פעם לסכל את הייצור, אבל חלק מהמחרטות פועלות בשטחי הרשות הפלסטינית ושם אין לנו שליטה. עבריינים ובעלי עסקים רוכשים את המטבעות ועושים הרבה כסף".

ייצור מטבעות של עשרה שקלים והפצתם הפכו לדרך הקלה ביותר עבור עבריינים להרוויח כסף ואתם שותפים – שימו לב כשאתם מקבלים מטבע כזה ודווחו מהיכן קיבלתם - אבל רק אם לא בא לכם לחזק את ארגוני הפשיעה.

איך מזהים מטבע 10 שקלים מזויף: שימו ל לאחד או יותר מהסימנים הבאים

האותיות לעיתים דהויות ובאיכות נמוכה.

הנקודות הקטנות ללא ממקומות בתוך הטבעת הפנימית, אלא עליה.

הטבעת הפנימית לא ממורכזת בצורה סימטרית

המנורה אינה המנורה של סמל המדינה (בלי ענפי הזית בצדדים)

המתכת מחוספסת למגע

אשכול הענבים באמצע באיכות ירודה או לא מופיע כלל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה