החמאס מקבל תאבון ודורש עוד הקלות בתמורה לשקט



בחמאס מרוצים מההקלות שקבלו ממשלת ישראל לאחר הירי שבצעו (בטעות) עתה הם מציבים תנאים נוספים בכדי שיתנהגו יפה ולא ימשיכו לתקוף את ישראל.... מי היה מאמין לפני מספר שנים שראש ממשלת ישראל יעמוד תחת סחיטה של מנהיגי השכנה מעזה....

הנייה

במסיבת עיתונאים שקיים אתמול בעזה ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הוא הציג  כמה דרישות חדשות מעבר להקלות שכבר קיבלו - הדרישות נוגעות לאסירים הבטוחניים.  הנייה כרך אותן לראשונה במגעי ההסדרה וכתנאי לכך שהם יפסיקו להטריד את ישראל.

החמאס כבר קיבל הקלות משמעותיות תמורת הפסקת האלימות נגד ישראל כמו - העברת 40 מיליון דולר לרצועה, פתיחת מעברי הסחורות בכרם שלום ובמעבר ארז, הרחבת מרחב הדיג ברצועה עד ל־15 מייל מהחוף ועוד (לא הכול פורסם). 

ואחרי הבחירות יש הבנות ל-  הקמת קו חשמל נוסף מישראל לעזה בתוך חצי שנה והקמת צינור גז לתחנת הכוח בעזה בתוך שנה. בנוסף, דורשים הפלסטינים הקמת תשתיות ופרויקטים של אנרגיה חלופית.
לוחות הזמנים הוצגו לנציגי הפלגים הפלסטינים והם יודיעו אם הם מקבלים או דוחים אותם.

אבל אחרי ההשגים של החמאס, הם קבלו תאבון - הנייה דורש עתה מישראל:

לעצור את המיסוך הסלולרי בבתי הכלא, לשוב ולאפשר ביקורי משפחות לאסירי חמאס מהרצועה ולהסיר את האיסורים שהטיל שב״ס על קניית חלק ממוצרי המזון בקנטינות.

לא זאת בלבד הוא גם דורש - שההבנות מול ישראל ייושמו טרם הבחירות ורק חלק לאחריהן. 

אתמול בבוקר טען ערוץ הטלוויזיה "אל־קודס", המזוהה עם חמאס, כי המגעים בין ישראל לארגון על רגיעה ברצועה כוללים גם דיון בשחרור אסירים פלסטינים אולם בישראל מיהרו להכחיש את הדברים. חבר הקבינט המדיני־ביטחוני, השר ישראל כץ, אמר כי "הידיעות בנושא פיקטיביות".

ההסדרה שכן מתבצעת בפועל היא הקלות במצור תמורת הפחתת האלימות לאורך הגדר ובהמשך, הסדרה גדולה יותר ( אחרי הבחירות ) - ניסיון לשיקום מסיבי של הרצועה.

לצד הפרסום ב"אל־קודס" הופצו בערבית גם ידיעות שונות, בדבר הסכם שגובש עם שב"ס על הקלות נרחבות לאסירים ועל הסרת השבשים.

שביתת הרעב עשויה להצית שוב את האזור:

הציפייה של האסירים להשתחרר בעסקה קרובה, לצד הכעס שלהם על פעילות השבשים - שמצליחה לסכל לחלוטין שיחות סלולריות באגפים שבהם הותקנו - מדרבנים את ההכנות לשביתת רעב המונית מיום ראשון.

השביתה הקודמת, שהתקיימה במאי 2017, הובלה בידי חלק מאנשי הפתח הקשורים במרואן ברגותי. השביתה הפעם תובל בידי הנהגת חמאס בבתי הכלא, הנחשבת לנחושה ושאפתנית יותר. לכן, קיים סיכוי גדול שתהיה לוחמנית יותר מאשר בעבר.

ראשי האסירים מתכוונים לסחוף לשביתה בהדרגה אלפי אסירים המזוהים עם חמאס ולדרדר במהירות את מצבם, באמצעות החלטה להימנע גם משתייה בנוסף להפסקת האכילה. התנהלות כזו תאיץ מאוד את החרפת השביתה. היא עלולה להביא לאשפוז המוני של אסירים שובתים בבתי החולים, וזאת בתקופה שבה מערכת הבריאות נתונה גם כך בעומס רב ובחדרי המיון ובמחלקות ישנה צפיפות חריגה.

החשש בישראל הוא ממותם של אסירים מה שיביא לזעם בלתי נשלט ברחוב הפלסטיני ולא רק בעזה ולהתלקחות של אלימות וסבב ירי נוסף על ישראל.

ראש הממשלה מנסה לעבור את הבחירות בשלום ולהמנע מהתלקחות ובחמאס מנצלים זאת עד תום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה