החל ממחר נפרדים מהתו הירוק - המסכות נשארות



מחר יפוג תוקפן של מרבית הגבלות הקורונה שעוד נותרו. מלבד החובה לעטות מסכות במקומות סגורים, עם תחילת חודש מרץ יחזרו החיים בישראל למסלול שקדם למגפה

ארכיון קורונה - דוברות כללית

החל ממחר יופסקו בדיקות הקורונה לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. בבתי הספר היסודיים לעומת זאת, יימשך מתווה "בודקים ולומדים" עד 10 במרץ ולאחר מכן, אם נתוני התחלואה ימשיכו לדעוך, גם תלמידי בתי הספר היסודיים יפסיקו להיבדק מדי שבוע.

כמו-כן, החל ממחר לא יהיה צורך יותר להציג בכניסה לבתי עסק אישור על התחסנות או החלמה מנגיף הקורונה. אפליקציית הרמזור שהפכה לחלק אינטגרלי מחייהם של בעלי העסקים לא תידרש עוד לפעולה באף אחד מענפי המשק.

לפי משרד הבריאות, טרם נקבע תאריך יעד סופי להסרת המסכות, ולכן, עד להודעה חדשה - החובה לעטיית מסכה במקומות סגורים עודנה בתוקף. המשטרה תמשיך לאכוף את ההנחייה, ומי שייכנס למקום סגור ללא מסכה, יסתכן בקנס בסך 500 שקלים.

בתוך כך, אתמול התכנס הצוות לטיפול במגפות בראשות ד"ר בעז לב לדיון ראשון בנושא היערכות לתרחיש של גל קורונה נוסף בישראל, אולם טרם התגבש מתווה ברור לחיזוי התפשטות הנגיף ולפעולות עתידיות נוספות במקרה שיאותר בארץ וריאנט חדש. דיון נוסף של הצוות צפוי להתקיים בשבועות הקרובים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה