בושות לתושבי ראשון - חוף הרחצה של גן רווה הוא "החוף המלוכלך ביותר במדינה"



תושבי ראשון לציון הפוקדים את חוף הרחצה של גן רווה, יזדעזעו לשמוע כי בדיקת רמת הניקיון בחוף שבוצעה על ידי המשרד להגנת הסביבה העניקה לו את התואר המלוכלך ביותר מבין החופים של מדינת ישראל

החוף | צילום: הנהגת נוער שורק

לידיעת תושבי ראשון - החוף של המועצה האזורית גן רווה, ששוכן מדרום לחוף הגן הלאומי פלמחים זכה לתואר המפוקפק בבדיקות שערכו אנשי המשרד להגנת הסביבה. 

סקר ניקיון החופים לנערך מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום.

בדיקת המשרד להגנת הסביבה היא במסגרת תוכנית מדד חוף נקי המופעלת על ידי המשרד מאז שנת 2005 שבה נבדקת כמות הפסולת בחופים - לרוב אריזות של מוצרי מזון ומשקאות ובדלי סיגריות. את הבדיקה מבצעים מתנדבים.

אם אנשי המשרד מזהים כי רמת הפסולת בחוף גבוהה מהמותר על פי קריטריונים שנקבעו, פועלים נציגי המשרד להגנת הסביבה מול הגורמים האחראיים ברשות המקומית לטיפול בנושא.

נתוני הבדיקה האחרונה שנערכה ב־14 במאי מצביעים על רמת לכלוך חריגה ולכן זכה החוף לציון מלוכלך מאוד, וחמור מכך - המלוכלך ביותר בין כל 64 חופי הרחצה שנבדקו לאורך רצועת החוף בישראל. נתון זה מאכזב לאור העובדה שבשתי הבדיקות הקודמות שבוצעו בשטח, ב־15 באפריל וב־29 במרץ השנה נמצא החוף נקי.

חשוב לציין כי בעבר כבר התבקשה המועצה האזורית גן רווה לטפל בפינוי האשפה בחוף, אולם סכסוך בין המועצה לגופים אחרים מעכב בשלב זה את קבלת האחריות של המועצה על החוף.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה