ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה - חשש מפגיעה בקייטנות החופש הגדול



ההסתדרות הכריזה היום (א') על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, זאת על רקע מבוי סתום במו"מ עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי על העסקתן של הסייעות בפרויקט "גנים ובתי ספר מלמדים בחופש הגדול", שמתוכנן לתחילת החודש הבא. יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "לא ניתן להפיל את הנטל של הארכת שנת הלימודים על כתפי הסייעות"

בית ספר של החופש הגדול 2019 בבית ספר רעים. צילום: יח"צ

הסכסוך, שחל על כ-45 אלף סייעות בכל הארץ, נובע כביכול מהרעה בתנאי ההעסקה של סייעות בתי הספר והגנים בפרויקט "גנים ובתי ספר מלמדים בחופש הגדול", שמתוכנן ליולי, ללא קיום מו"מ עם ההסתדרות.

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל לממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ולראש מינהל הסכמי עבודה ושכר במרכז השלטון המקומי, הוא מציין כי ניתנו "הנחיות חד-צדדיות של המעסיקים להעסקת סייעות ועובדי מערך החינוך ביולי ללא היוועצות ומו"מ עם ההסתדרות, ותוך שינוי חד-צדדי בתנאי העסקה הנהוגים שנים רבות".

לדבריו, "בהיעדר צוות ההוראה הקבוע של המוסד החינוכי המעסיקים מטילים על הסייעות מטלות פדגוגיות בנוסף לתפקידן, ובמקרים רבים דורשים מהן לשאת באחריות לילדים בסיוע צוות לא מיומן, לעתים חסר השכלה חינוכית".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ציין גם כי "בעוד שהשנה הורחב הפרויקט לכל שכבות בית הספר היסודי, המעסיקים מסרבים לתת תגמול נוסף לעובדים ופועלים בחוסר תום לב ובניגוד להסכמים הקיבוציים בענף. לדבריו, ללא פתרון מוסכם לא תתאפשר העסקת סייעות ועובדי מערך החינוך בתוכנית זו".

עו"ד בר-טל: "שוב נטל הארכת שנת הלימודים נופל על כתפיהן של הסייעות בגני הילדים ובבתי הספר. סכסוך העבודה הוא תוצאה ישירה של החלטה חד-צדדית לכפות על הסייעות בגני הילדים לעבוד בחופשת הקיץ ולהאריך את שנת הלימודים כשהן נושאות בכל הנטל והופכות לגננות, מטפלות ואחראיות על הגן, ללא תמורה הולמת, תוך פגיעה בחופשתן ובזכויותיהן כעובדות. משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי פעלו באופן חד-צדדי וללא קיום מו"מ".

לדברי בר-טל, "ההסתדרות לא תאפשר פגיעה בסייעות, עבודה בכוח אדם חסר ולא מיומן, ודורשת שמתכונת ההעסקה תהיה וולונטרית כמו שהיא מופעלת לגבי הגננות. ללא פתרון שיוסכם עלינו לא נאפשר את העסקת הסייעות ועובדי מערך החינוך במהלך חודש יולי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה