האסירים הביטחוניים מחממים את הגזרה ועשויים להוביל להסלמה רבתית



לאחר ששני סוהרים נדקרו בכלא קציעות ע"י אסירים ביטחוניים וטיל נורה לשרון במטרה לפגוע, ליצור הרתעה ואיום ממשי על ישראל - הג'יהאד האיסלאמי ממשיכים לאיים – "ישראל הפושעת תראה את תוצאות תוקפנותה כזעם נגד אזרחיה".

זה לא בעזה, זה באזור השרון

השיגור לפנות בוקר (יום ב') שפגע בבית במושב משמרת שבשרון הפתיע את ממשלת ישראל לחלוטין. הוא התבצע על מנת לגרום לנפגעים. הרקטה הכבדה של הג'יהאד האיסלאמי נורתה בשעות שבהם אנשים ישנים עדיין בבתים לכיוון אזור שאינו מוגן על ידי כיפת ברזל והמסר יהיה ברור - לפגוע ולגרום לנזק מקסימלי.

הסיבות לירי:

הסיבה היותר הגיונית היא הלחץ של האסירים הביטחונים – שמבקשים להפעיל על ממשלת ישראל לחץ בעקבות הפעולות שנעשות לאחרונה בשב"ס לשיבוש הקשר באמצעות טלפונים סלולריים המוברחים אל האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר בישראל. מה שגרר מהומות ולדקירתו של סוהר בקציעות (תושב בני עייש שאושפז במצב בינוני) בניסיון ההשתלטות על המהומות נפגעו קשה מספר אסירים ביטחוניים בהם שניים שמצבם קשה.

בג'יהאד כבר האיסלאמי הודיעו כי "פשעי ישראל נגד האסירים ישנו את המצב" , "העם שלנו לא יעזוב את האסירים לבד. ישראל הפושעת תראה את תוצאות תוקפנותה כזעם נגד חייליה ואזרחיה".

שעות לאחר מכן שוגרה רקטה מרצועת עזה לאזור השרון, שגרמה לקריסת מבנה במושב משמרת ולפציעתם של שבעה בני אדם.

בחמאס קראו "לייצר תמיכה נרחבת ואפקטיבית מכל הגורמים והפלגים בעם הפלסטיני, בכל האמצעים והכלים. יש לפעול במהירות בכל הכיוונים ועם כל המוסדות והדרגים, על מנת להגן על האסירים הפלסטינים ולכפות על ישראל להפסיק את הפשעים האלה נגדם ולכבד את זכויותיהם".

יש לציין גם שלג'יהאד האיסלאמי ( הנתמך ומונחה על ידי איראן) התמנה לאחרונה מנהיג קיצוני חדש - זיאד נחאלה – והוא הכריז כי הוא לא יעבור בשתיקה על הרוגים פלסטינים. בשבוע שעבר נהרגו שישה (שניים מהם ביום שישי בהתפרעויות על הגדר).

כיצד תגיב ישראל:

בעקבות ההתפתחויות, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על קיצור ביקורו בארצות הברית והבהיר: "זו התקפה נפשעת, נגיב בעוצמה".

הקדמת שובו של ראש הממשלה לישראל מאפשרת להשהות את התגובה ואולי להוציאה לפועל לאחר חזרתו. ההרתעה נפגעה קשות וצריך לשקם אותה.

הבוקר הייתה אמורה להגיע לעזה משלחת של המודיעין המצרי לחידוש המשא ומתן עם חמאס על הסדרה בשלבים, שבמסגרתה תקבל הרצועה הטבות מישראל, ממצרים ומקטאר ובתמורה תושג רגיעה יציבה לטווח ארוך.

המטרה המיידית של המו"מ ושל המצרים בעידוד ישראל הייתה למנוע הסלמה גדולה בסוף השבוע הנוכחי שבו תמלא שנה להפגנות הגדר ובלוני התבערה והנפץ. החמאס המושל ברצועה מבין שהמצרים עלולים לסגור לו את מעבר רפיח ולהפוך את הרצועה לכלא גדול.

מכאן שההפתעה בישראל היא מוחלטת. ההערכה הייתה שחמאס לא ירצה להתגרות במצרים ואינו רוצה במערכה גדולה עם ישראל. אבל לג'יהאד האיסלאמי יש אג’נדה משלו, שמשוחררת יחסית מדאגה לאוכלוסייה.

אפשר לצפות שהתגובה הישראלית תהיה קשה ביותר ותתבצע מהאוויר ועם זאת יאפשרו "הכלה" בלי התלקחות להסלמה גדולה בימי בחירות. צריך לזכור שהמצב גם ביהודה ושומרון הוא נפיץ ביותר בתקופה הנוכחית, ולכן מתגברת האפשרות שהתקיפה בעזה תתפתח למשהו רחב ביותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה