האסטרונאוט רנדי ברזניק נחת במקיף י"ב המעיין ראשון לציון



במסגרת שבוע החלל הלאומי, התקיים יום שיא בו התארח בבית הספר האסטרונאוט רנדי ברזניק (NASA); במסגרת ביקורו, הרצה בפני תלמידות ותלמידי המגמה המדעית הנדסית בהתמחות חלל במקיף יב המעיין ראשון לציון, מגמת החלל הגדולה בישראל, יחד עם תלמידים אורחים מבתי ספר במחוז מרכז ותל אביב. ברזניק שיתף את הלומדים והלומדות כי נבחר להיות אסטרונאוט בחודש מאי 2004.

בפברואר 2006, הוא סיים את אימוני הדרכת האסטרונאוטים. בנקודת הזמן הנוכחית, ברזניק שהה בחלל 149 יום 12 שעות ו-12 דקות וביצע הליכות חלל. כמו כן, הביא הסברים אודות האתגרים הטכנולוגיים והמדעיים העומדים בפני שיגור לחלל, ההכנות אותן נדרש לבצע האסטרונאוט ותיאר לתלמידים תחושות מהחלל. בהמשך, נערך פאנל של שאלות ותשובות בו שאלו התלמידים את האסטרונאוט שאלות בנושא המזון בחלל, האתגרים בחלל וקיבלו הסברים מרתקים אודות היכולת לתמרן ולשהות בחלל כאשר כוח המשיכה כמעט ואינו מורגש.

בהמשך לביקור ושיח עם האסטרונאוט, התנסו התלמידים והתלמידות במתקנים ייחודיים שהובאו לבית הספר: פלנטריום רחב מימדים, הסברים על מפת השמיים, שימוש במשקפי מציאות מדומה בסביבת חלל, הטסת רחפנים, שימוש בעטי תלת מימד (ממש כמו בחלל), עמדות צילום, מייקרים ועוד. לאורך כל שבוע החלל התקיימה תערוכת תוצרי חלל במסגרת לימודי המדעים בבית הספר, כלל תלמידי חטיבת הביניים בית הספר השתתפו במשדר הפתיחה המרכזי של שבוע החלל וקיבלו הסברים על החללית בראשית על ידי מתנדבי עמותת SPACEIL. בבית הספר קיים מודל בגודל אמיתי של החללית בראשית 1.  

האסטרונאוט מנאסא רנדי ברזניק יחצ

כיבדו בנוכחותם באירוע במקיף יב המעיין:

מר עידן מזרחי, המשנה לראש העיר ראשון לציון, שיתף עם האורחים באירוע כי הניסיון והתובנות של האסטרונאוט רנדי ברזניק יניעו את הדור הבא של הצעירים שלנו ויעודדו אותם להגשים את חלומותיהם, יעניקו להם השראה לבחור בקריירה במדע, טכנולוגיה, הנדסה המתמטיקה והחלל.

גב' אטי אדר, ראש מינהל החינוך, עריית ראשון לציון

גב' ברכה צויליך, מנהלת יחידת מצויינות במינהל החינוך, עריית ראשון לציון

סיגל פנט, מנהלת קריית החינוך השש שנתית, מקיף יב המעיין, ראשון לציון

גב שרית סטילקול, מנהלת חטיבת הביניים, מקיף יב המעיין, ראשון לציון

דב רוסו, מוביל המגמה המדעית הנדסית במקיף יב המעיין ראשון לציון, מגמת החלל הגדולה בישראל: "תחום החלל הינו קרקע פורייה לחשיפת התלמידים והקניית עקרונות ויסודות של יזמות, קידמה ושאיפה למצוינות פורצת דרך. תלמידי בית הספר מקיף י"ב ראשון לציון נפגשים מידי שנה עם אסטרונאוטים ומשתתפים בכנסים בנושא הנדסת החלל. נוסף על לימוד והתנסות במקצועות עתירי טכנולוגיה, השתתפות תלמידים בפעילות ייחודית זו במסגרת בית –ספרית חושף את תלמידי המגמה לתרבות ולמתרחש בעולם הגדול ומהווה קרקע פורייה לשיתופי פעולה עתידיים תוך רכישת ידע ומיומנות להצגה של נושאים ופיתוח מיומנויות בינאישיות גבוהות".

 

פעילות זאת היא שיתוף פעולה בין סוכנות החלל במשרד המדע, החדשנות והטכנולוגיה לבין המגמה המדעית הנדסית במקיף יב המעיין, עיריית ראשון לציון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה