האם ישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב בלי ויזה כבר השנה?



ההודעה המשמחת הגיעה מדברי השגריר טום ניידס כי ישראל עמדה בתנאי של אחוז סירוב שעמד על פחות מ-3%. להערכת שר החוץ אלי כהן ישראלים יוכלו כבר השנה לבקר בארצות הברית ללא צורך

depositephoto  שדה תעופה

ישראל בקפיצת דרך משמעותית לקראת קבלת פטור מוויזה לארה"ב לאחר שהצליחה לעמוד באחוז הסירוב אותה דורשת אמריקה כתנאי לפטור מוויזה. ההודעה המשמחת הגיעה מדברי השגריר טום ניידס. לדבריו ישראל עמדה בתנאי של אחוז סירוב שעמד על פחות מ-3%.

שר החוץ אלי כהן הודיע כי משרד החוץ קיבל היום את הנתונים האמריקנים על סירובי הוויזות לישראלים לשנת 2022, ומהם עולה שישראל יכולה להצטרף לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית ובתוך חודשים יוכלו אזרחי ישראל לבקר בארצות הברית ללא צורך בוויזה.

שר החוץ אלי כהן מסר לאחר ההודעה: "זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל! אני מעריך שכבר השנה יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בקבלת ויזה מהשגרירות האמריקנית. אני מודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על תמיכתו והובלתו למתן פטור מוויזות לישראלים".

התוכנית אליה עתידה ישראל להצטרף, היא רק לביקורים של עד 90 יום בארה"ב. שהות ארוכה יותר כגון סטודנטים, עבודה, שליחויות שונות, עיתונאים בעבודה וכדומה - תחייב הוצאת ויזות מתאימות.

על מנת להיכנס לתכנית ה"ווייבר", תוכנית הפטור מוויזות שיש לארה"ב עם עשרות מדינות בעולם, מדינת ישראל תצטרך להעביר בחקיקה שני חוקים שהם התנאי להצטרפות לתוכנית: החוק הראשון נוגע לשיתוף מידע על הנוסע - כך שהאמריקנים יוכלו לסרב לכניסתו עוד טרם ההמראה.

החוק השני, מאפשר לאמריקנים להשתמש בכלים מתוחכמים במטרה לחפש תבניות ודפוסים עברייניים - החוק של שיתוף מידע בין רשויות, שקיים במדינות רבות בעולם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה