האם זהו הסיפור שיכריע את תוצאות הבחירות?



תומכי נתניהו (רק ביבי) יכלו לסבול את הסיגרים, את השמפניות, התכשיטים ואפילו את האפשרות שהוא הטיב בכמיליארד שקל עם הבעלים של בזק ... אבל הצוללות??? עד כאן! זה כבר סיפור אחר....
גם מי שינק את הליכוד משדי אימו, יתקשה להעביר סיפור מדהים זה בגרון.
הודאת ראש הממשלה לפיה - הוא החזיק במניות חברת הפלדה - שהלקוח העיקרי שלה היה... התאגיד הגרמני טיסנקרופ (שמכר צוללות למדינת ישראל בעסקה שהתבררה כאחת מהמושחתות שידעה המדינה)... משנה את כללי המשחק לחלוטין!
נתניהו הצהיר שהוא מכר את מניותיו בתמורה לכ-16 מיליון שקלים (המחיר הרשמי)....ועדין לא נשאלה השאלה - מדוע הוא קיבל מניות בחברת הפלדה?? מה הוא נתן בתמורה למניות אלו? (הרי כסף הוא לא שילם על המניות וגם לא ניהל אותה, אלא החזיק בהם בסתר).
האם מצביעי נתניהו יקבלו את הטענה שגם מניות בחברות ענק מותר לקבל במתנה?
אם זה לא מספיק מדהים, אמש מתפרסם שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שאישר את עסקת מכירת הצוללות הגרמניות למצרים בניגוד גמור לאינטרסים של המדינה (כך עולה מעדותו אמש של עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון לשעבר).
הליכודניקים הפטריוטים מוכנים שראש הממשלה יתפנק... אבל האם יסלחו למי שימכור את האינטרסים הביטחוניים של המדינה??

העסקה שתטביע את הממשלה

עד לפני יומיים היה נראה שנתניהו הוא זה שירכיב בוודאות את הממשלה הבאה, ואז נחשף לפתע מה שמפתיע גם את הצינים ביותר, מה שיפתח מחדש את החקירה בתיק 3000 (לאחר הבחירות) – אך קודם לכן, יעמיד במבוכה את כל מי שזעק - "רק ביבי!".

בכל יום צצים גילויים חדשים בפרשת שותפות נתניהו בתאגיד פלדה - על העובדות שלהן אין ויכוח, גם ראש הממשלה לא יכול ולא מנסה להכחישם, רק טוען שהוא לא ידע מי הם הלקוחות של החברה בה היה שותף....(למרות שמדובר בלקוח הכי גדול של החברה שהכניסה לו אישית 16 מיליון שקל נטו באופן רשמי).

האם ציבור תומכיו של נתניהו יאמין גם למסר של  "לא ידעתי"?
סביר להניח שחלק גדול יאמין גם לזה...  אבל גם החלק שיגיד - "זהו, עד כאן!",  יספיק כדי להחליף את השלטון הקיים.

הסיפור שנחשף ומתגלגל בימים האחרונים ככדור שלג:

מסתבר שנתניהו היה שותפו של דודנו נתן מיליקובסקי בחברת פלדה ( סי-דריפט) ובנובמבר 2010 הוא פדה את מניותיו בחברה בתמורה לכ-16 מיליון שקלים, כך לפי פרסום של אביעד גליקמן בחדשות 13, כך לפי מבקר המדינה וכך גם נתניהו לא מכחיש.

השותפות בחברת סי-דריפט, העמידה את ראש הממשלה בניגוד עניינים מובהק בעסקת הצוללות ששנרכשו מהלקוח הכבד ביותר של החברה שבבעלותו (חברת "טיסנקרופ" ).
למרות ניגוד העניינים המובהק, נתניהו פעל באופן מאוד אקטיבי לשינוי עמדת ישראל כלפי סדר הכוחות התת-ימי של צה"ל – באופן שנכפה על המערכת לקנות צוללת שישית, ולהתחייב על רכישת הצוללת השביעית השמינית והתשיעית.

המידע על המניות הסודיות של נתניהו, הוסתרו מאנשי צה"ל ומשרד הביטחון ב-2010.

נתניהו מצידו טוען שהוא לא ידע מי הם הלקוחות של החברה שבבעלותו ולכן לא ידע שהוא בניגוד עניינים.

כיצד נרקמה העסקה שהפכה לפרשה מהמושחתות שידעה המדינה?

לאחר שנתניהו נבחר לראשות הממשלה בשנת  2009,  צה"ל היה בעיצומה של תוכנית רב-שנתית ("תפן") בניצוחם של הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, סגנו אלוף דן הראל (ומקיץ 2009 אלוף בני גנץ) וראש אגף התכנון, אלוף אמיר אשל.
במסגרת התוכנית, חיל הים היה אמור להשלים קליטת צוללות "דולפין" מגרמניה ובסה"כ התוכנית כללה - חמש צוללות.
מפקד חיל הים, אלוף אליעזר (צ'ייני) מרום הסכים עם המטכ"ל שהוספת צוללות, מעבר לחמש, תכביד על צה"ל כולו לזרועותיו ותגרע מיכולתו במקום לחזק אותה. הייתה הסכמה ש 5 צוללות - זה מה שצה"ל צריך.

ביום חמישי, 14 בינואר 2010, הופתעו ראשי הצבא (והרמטכ"ל ביניהם) לקרוא דיווח בסוכנות רויטרס - "ישראל בדקה את רעיון רכישתה של צוללת שישית, כחלק מתיגבור צבאי המאותת עוצמה לנוכח השאיפות הגרעיניות של איראן".
מי שהיה אז הרמטכ"ל גבי אשכנזי , נדהם לשמוע על ההחלטה וכששאל קיבל מהמנכ"ל שני מענה - "זאת הנחיית הדרג המדיני". אשכנזי רטן הכיצד מקבלים החלטה בעלויות של מיליארדים רבים בניגוד לדעת אנשי המקצוע , בלי ניתוח, בלי עבודת מטה ובלי דיון רציני.
אשכנזי צוטט אז - "כך לא קונים אפילו בזוקה". 

שבוע שלאחר הפרסום ברויטרס - טס נתניהו לגרמניה, לקידום העיסקה.
בצה"ל הופתעו מהבהילות של נתניהו לקידום העסקה, אך יחסו זאת לגישתו הכפייתית לאיראן ולמניעים נפתלים של אהוד ברק.
איש בצמרת הצבאית לא העלה בדעתו שלנתניהו יכול להיות גם שיקול אחר...

שנים מאוחר יותר, בעת שנחקר נתניהו בתיק 3000 אמר אשכנזי פומבית - "מי שלא יחקור את הצוללת השישית לא יבין גם את התשיעית". 

כיצד התפוצצה הפרשה לפתע - דווקא עכשיו?

מדהים שמי שהביא לתפנית בפרשה הוא דווקא נתניהו עצמו שביקש לפני כחודש וחצי -  אישור לקבל תרומה מדודנו בסך - 2 מיליון דולר (כ 7 מיליון שקל)! זאת לטובת כיסוי העלות המשפטית שלו זאת לאחר שכבר משך ממנו 1 מיליון שקל בלי לדווח כל כך. את סיבת העברת הכסף הסביר ללא דיווח הסביר- תשלום מקדמה לעורכי הדין.  

הוועדה שדחתה את הבקשה ציינה כי בשנת 2009, היא קיבלה בקשה אחרת של נתניהו שאותו דודן (שותף בחברה) ישלם לו מיליוני שקלים לטובת מימון מס שנתניהו צריך לשלם  על רווחיו בחברה....

כדור השלג מעלה בכל רגע גילויים חדשים....

והנה מתגלה שנתניהו היה בעל מניות בחברת הפלדה בזמן שכיהן  כאיש ציבור.

והנה הוא טוען להגנתו שמכר את חלקו בחברה בשנת 2010... ולשאלה בכמה הוא עונה - 16 מיליון שקל.

ואז מסתבר שבשנים בהן החזיק במניות הוא כיהן כשר האוצר, ראש האופוזיציה וראש הממשלה – ואף לא דיווח על כך.

ואז נשאלה השאלה באיזו חברה מדובר?...ולפתע מסתבר שמדובר בחברת פלדה (בהחלט לא תחום מומחיותו של נתניהו).

ואז מסתבר שהלקוח הגדול של אותה החברה היא... טיסנקרופ....
טיסנקרופ??? זאת לא אותה היצרנית של הצוללות מפרשת השחיתות הגדולה של הצוללות?? 
כן, זו בדיוק אותה החברה שממנה ביקש נתניהו לרכוש מתקציב הבטחון את הצוללת השישית, השביעית, השמינית והתשיעית בעלות של 5 מיליארד שקל  (בזמן שהצבא זועק שהוא לא צריך יותר מ 5). זאת אותה החברה שהממשלה בקשה לרכוש ממנה  בכ 1.5 מיליארד שקל - ספינות טילים סער-6 ל.... הגנת אסדות הגז בים התיכון (מה שגרם לרבים להרים גבה – מדוע המדינה צריכה לממן את השמירה על אסדות הגז ולא חברות הגז עצמן?).

אם זה לא מספיק מדהים, אמש מתפרסם שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שאישר את עסקת מכירת הצוללות הגרמניות למצרים (כך עולה מעדותו של עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון לשעבר).
גלעד שהעלה בפני הגרמנים הסתייגות ממכירת צוללות למצרים, בטענה שהן עלולות לסכן את ביטחון ישראל קיבל תשובה חדה -  נתניהו בעצמו אישר את העסקה. (נתניהו מכחיש שהוא זה שאישר את העסקה).

לא זאת בלבד אלא גם לא הודיע על ניגוד עניינים בזמן נסע לגרמניה ועסק באופן אישי ואקטיבי לקידום הרכש הענק מ...הלקוחה הגדולה של החברה בה הוא היה שותף....

למה הוא קיבל מניות?

עדין לא ברור מדוע קיבל נתניהו מניות באותה חברת פלדה – הוא הרי לא השקיע בה כספים, לא ניהל אותה, לא יצג אותה באופן רשמי – אם כך מדוע הוא זכה לקבל מתנה – מניות בשווי של 16 מיליון שקל (וזהו רק הנתון הרשמי שעליו הצהיר נתניהו).... זה כבר לא סיגרים, לא שמפנייה, לא תכשיט לאישה ובטח לא חמגשית.

בעקבות מה שצף לפתע בועדת ההיתרים, בפרקליטות החליטו להתחיל לבדוק את העניין והשאלה אם יהיה ניתן לפתוח בחקירה רשמית לפני הבחירות.

השאלה הגדולה לא פחות - כיצד יגיבו מצביעי נתניהו?

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה