האם הטבת המס שהייתה מגדילה להורים רבים את שכר הנטו הולכת להתבטל בשל המצב?



באוצר אישרו כזכור שמשנת 2024 ייהנו הורים לילדים בגילאי 13-18 מהטבת מס שתעניק להם נקודות זיכוי ובשורה התחתונה תגדיל להם את שכר הנטו, אולם לאור הגירעון הצפוי, במשרד מציעים לדחות את החלת ההטבה לפחות בשנה

אילוסטרציה - הקלות מס. רשות המיסים. שטרות כסף..קרדיט: pixabay

במשרד האוצר מציעים לדחות לפחות בשנה את הרחבת מתן נקודות הזיכוי ממס גם לילדים בגילאי 13 עד 18, הטבה שאמורה הייתה להיכנס לתוקף החל ב-1 בינואר הקרוב – כך כפי שמתפרסם הבוקר ב-ynet.

ההצעה לדחיית ההטבה נובעת כמובן מהגירעון העצום הצפוי בתקציב בשל עלויות המלחמה, ונועדה "לחסוך" הפסד גביית המיסים בשנה הקרובה שאמור לעמוד על כ-2.5 מיליארד שקלים.

יחד עם זאת, בניגוד להטבות אחרות שעולות כסף למדינה ולא מסייעות, כאן מדובר במהלך שאומנם יעלה באובדן מיסים, אך תורם לצמיחה, בכך שהוא מגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחות רבות, שנאנקות תחת עליות המחירים, ולצד זאת הוא מעודד עבודה שכן רק מי שמגיע לרף המס נהנה מההטבה. הרחבת החוק לילדים עד גיל 18 צפויה להקל על הורים רבים נוספים, ותעודד עוד להיכנס לשוק העבודה.

חשוב לציין כמובן כי אי קיצוץ כל הכספים הקואליציוניים והמשך ביטול המס על משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים עולים לקופת המדינה סכומים גבוהים בהרבה, אך אלה ככל הנראה ימשיכו בהוראות שר האוצר.

נזכיר כי אישור ההצעה סופית במליאת הכנסת בראשית חודש יוני הגיע לאחר ששר האוצר סמוטריץ', החליט בתחילת השנה להכניס בתקציב 2023 את הטבת נקודות הזיכוי עד גיל 18, אולם אז מימוש החלק בהצעה שנוגע להורים לילדים בגיל 18-13 נדחה בטענה כי לא נמצא לו מקור תקציבי.

במקור, מדובר בהרחבה של ההחלטה שהתקבלה על ידי הממשלה הקודמת להעניק נקודות זיכוי על כל ילד בגיל 12-6, בנוסף לנקודות הזיכוי שכבר קיימות בחוק על כל ילד עד גיל שש.

מה בעצם אומר החוק ומהי נקודת זיכוי?

תושבי ישראל זכאים לנקודות זיכוי ממס ההכנסה, שמפחיתות את גובה המס שעליהם לשלם בהתאם להכנסותיהם מעבודה. הזכות הבסיסית עומדת על 2.25 נקודות לכל תושב.

שווי נקודה נכון ל-2023 הוא 235 שקל לחודש, שהם 2,820 שקל לשנה שלמה, זאת, לאחר עלייה ביחס לשנה שעברה בשל האינפלציה. נשים זכאיות לחצי נקודה נוספת.

השנה כל אחד מההורים קיבל נקודת זיכוי נוספת במס על כל ילד שגילו 6 עד 12 שנים. החל מ-2024, ההטבה אמורה להיות מורחבת כאמור עבור כל ילד עד גיל 18, אך הרחבה זאת בסכנת ביטול.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה