האם הגל השני של הקורונה הוא בלוף אחד גדול?



במשרד הבריאות ובממשלה מבהילים מהגל השני הקרב ובא, אבל מסתבר הרוב המכריע של אלו שזוהו כחולים חדשים בגל השני, אינם חולים בכלל, הם בריאים! אין להם שום תסמין של מחלה והם מרגישים נפלא.
הם בסה"כ נושאים את הנגיף בגופם. לא זאת בלבד, מומחים טוענים שהם אפילו כבר לא מדביקים אחרים וגם לא ירגישו את המחלה.. הגוף נלחם אוטומטית בנגיף ומתגבר עליו לבד.

ארכיון קורונה - משרד הבריאות

ספירת חולים החדשים בבתי הספר ובמקומות רבים  בקורונה , שהבהילה את משרד הבריאות ואת הממשלה, מעלה את השאלה – מיהו חולה בקורונה?

בכל יום נמצאים נשאים לא מעטים, שמרגישים היטב, אך מזוהים ומוגדרים כחולים.

בעקבות הנתונים, בממשלה שוקלים צעדים חריפים, סוגרים בתי ספר, בולמים את ההקלות ומאיימים בסגר חדש.

מי הוא חולה קורונה?

ההגדרה הרשמית בעולם היא על שילוב של הופעת תסמינים (כגון חום, שיעול, כאב גרון וקוצר נשימה) עם תוצאה חיובית בבדיקת נוכחות הנגיף.

במשך רוב תקופת הקורונה גם הרשויות בישראל אפשרו את הבדיקה בעיקר לאנשים בעלי תסמינים, כך שהתוצאה היתה שבמניין החולים המוכרזים מדי ערב נכללו בעיקר אנשים שעמדו בשני הקריטריונים גם יחד, תסמינים של מחלה ומציאת בדיקה חיובית.

אולם החולים בגל השני של הקורונה בימים אלה הם נשאים בריאים!

מניתוח הבדיקות של הקורונה בישראל מסתבר  שכ-2% מהאוכלוסייה בישראל הם נשאים של המחלה, כלומר כ-200,000 איש ואישה שהווירוס שוכן בהם אך הם חסרי תסמינים לחלוטין.

אותם מכנים הרופאים "נשאים אסימפטומטים (בלי סימפוטמים/תסמינים של המחלה)".

לאחר שהסתיים הגל הראשון של התפרצות המחלה בישראל, המשיך משרד הבריאות לבדוק אלפי אזרחים ליום  וכך עבר מבלי משים לאסטרטגיה שונה המגלה בעיקר נשאים חסרי תסמינים (שמרגישים בריאים לחלוטין).

מסתבר שבישראל עברנו ממצב בו רוב הנבדקים החיוביים לנגיף הם עם סימפטומטים של מחלה  (70%-80%), למצב בו רק 10-20% בכל סט של בדיקות חיוביות לנגיף הם בעלי סימפטומטיים של המחלה.

כך רואים שהר העלייה בתוספת החולים היומית הוליד עכבר!

מה אומרים הנתונים העובדתיים בגל השני?

בשבוע המסתיים ב-31 למאי מדווחים שעל כל 100 "חולים" 80% הם בריאים, 16% גבוליים ורק 4% הם חולים של ממש.

מגמה זו הולכת ומתחזקת: למשל ב-4 יוני (היום האחרון עבורו המאגר מעודכן) עלה מספר הבדיקות היומי ל-12,266, ובקבוצת נבדקים ענקית זו אותרו 130 נשאים (1%), מתוכם רק חמישה  היו בעלי 3 תסמינים ויותר! בעצם מה שמתגלה על ידי הבדיקות הוא פועל יוצא של קיומם בארץ של 200,000 נשאים ללא תסמינים.

מכאן שאם ימשיך משרד הבריאות לבצע כמה אלפי בדיקות ביום, הרי שבעתיד הנראה לעין יתגלו כל יום עוד כ-100 ואולי 200 נשאים שרובם המכריע חסרי תסמינים, משמע - בריאים.

נראה שהדרישות לחזרה לסגר מתבססות כול כולן על פרשנות שגויה של הנתונים תוך התעלמות משינוי (בלתי מוכרז) של אסטרטגיית הבדיקה מ-"בדוק את מי שרופא מעיד כי הוא חולה" ל-"בדוק את כולם וחפש מי נשא". מסתבר שהעלייה במספר היומי של המוכרזים כחולים מעוגנת אך ורק בשינוי אסטרטגיה זה, ושאחוז גבוה מאוד של "חולים" אלה הם אנשים חסרי תסמינים שאינם מסכנים את סביבתם. 

על פי פרופסור דורון לנצ'ט, קמצוץ של חולים פעילים ששיעורם אינו עולה עם הזמן על פני ימים רבים, איננו מהווה בשום אופן "גל שני", ואף אינו מבשר אותו. תהיה זאת בכייה לדורות אם תובנה מוטעית, חסרת הצדקה אנליטית-מדעית, תעצור את הרכבות מלנסוע, את התיאטראות מלהיפתח ואת החינוך והכלכלה מלהחלים.

-

הכתבה מתבססת על נתונים וניתוח של פרופ' דורון לנצט - פרופסור מן המניין במחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן ברחובות, ראש מרכז קראון לחקר הגנום; פרופ' יצחק בן ישראל הוא פרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב, ראש סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטה, ויו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה