גל התייקרויות במשק



אחרי העלאת המיסים על המשקאות הממותקים ומוצרי החד פעמי - גל התייקרויות משמעותי במשק. מהיום נשלם יותר על הדלק, החשמל, הארנונה, מוצרי מזון בסיסיים ועוד

סופר באשדוד - ארכיון אשדוד נט

הלילה התייקר מחיר הדלק בישראל והגיע לשיא של 7 שנים, גם החשמל מתייקר משמעותית ומצטרף לשורת עליות מחירים במוצרים בסיסיים במשק. עליות המחירים מגיעות אחרי שבחודשים האחרונים עלו משמעותית מחירי המשקאות הממותקים בעקבות מס חדש שהוטל עליהם, כך גם עליית מחירי מוצרי החד פעמי.

אז מה מתייקר החל מהיום?

עלות רביעיית נתחי טונה (סטארקיסט), צפויה לטפס בשיעור של 6%-8% ולעלות כ-27 שקלים. אורז בסמטי (מאסטר שף), יעלה ל-13 שקלים, פורמולת נוטרילון (כל השלבים) תקפוץ ב-6% ותעלה באזור ה-63 שקלים. גם מוצרי חלב צפויים להעלות באופן משמעותי בשיעור של בין 3% ל-9%. וזאת לצד הזינוק שכבר הורגש בעלות הכלים החד-פעמיים, שמחירם כבר קפץ ביותר מ-50%.

מחיר הדלק זינק בחצות ב-34 אגורות לליטר, וטיפס ל-6.71 שקלים - המחיר הגבוה מזה שבע שנים. במקביל, ודווקא בשיא החורף, יתייקר היום מחיר החשמל בשיעור גבוה מהצפוי של 5.7% למשקי הבית ועד 10% לתעשייה. הסיבה: התייקרות הפחם שמחירו בעולם זינק השנה ביותר מ-100%. לא רק בסופר, בתחנות דלק ובחשבון החשמל נרגיש את הכאב בארנק: מס הארנונה השנתי אמור לעלות בקרוב ל-2%, מחיר המכוניות ב-2%-5% ועלות האופנועים וקטנועים תזנק בלפחות 2,700 שקלים בשל העלאת מס הקנייה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה