בתי הקולנוע יפתחו מופעים בישיבה בלבד ומסכות לאורך כל המופע



בסוף השבוע הממשלה אישרה במשאל טלפוני את ההקלות בעולם התרבות. ממשרד התרבות נמסר כי החל מהשבוע ניתן יהיה לקיים מופעים בישיבה, הצגות וקונצרטים, וכן לפתוח בתי קולנוע. לפי התנאים החדשים, חובת עטיית המסכה נשארת לאורך ההופעה והסרט ולא יתאפשרו הפסקות במהלכן. מותר לקיים אירועים של עד 250 איש, ובתפוסה של עד 75% מתכולת האולם אירועים בעמידה וריקודים אסורים

 

  

צילום: shutterstock אילוסטרציה

החל מהשבוע מותר לבלות בבתי הקולנוע  אך למרות האישור של הממשלה , רשתות הקולנוע סינמה סיטי, יס פלאנט ורב חן לא צפויות לפתוח את שעריהם בימים הקרובים. "הפתיחה תלויה בדברים נוספים", אמרו גורמים בענף.  

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, קיבל סמכות להגדיל את מספר הצופים ל-500, ובלבד שמספרם לא יעלה על 75% מתפוסת המקום. בשלב זה לא יהיה ניתן לקיים מופעים בעמידה או מופעים שיכללו ריקודים מצד המשתתפים. 

עוד נמסר כי מכירת כרטיסי הכניסה למופעים תעשה מראש, באמצעות הזמנה טלפונית או דיגיטלית, למושבים מסומנים בלבד. מספרי הטלפון של קהל הצופים יישמרו בהתאם למקומות הישיבה המסומנים למשך 20 ימים, ויועברו למשרד הבריאות רק במקרה שבו יתגלה חולה קורונה במקום.  

במשרד התרבות מסרו כי "אנו שבים ומזכירים לציבור כי על כולנו להקפיד על שלושה כללים בסיסיים: עטית מסיכה, ריחוק פיזי ושמירה על היגיינה. במאמץ משותף ובאחריות אישית וציבורית נוכל להתמודד עם העלייה במספר החולים ולמנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל".    

סוכם שהגדלת המשתתפים ל-500 תיבחן בהמשך בכפוף לנתוני התחלואה. המתווה נבנה יחד עם התיאטראות ואולמות המופעים,  אולם יכול למלא עד 75% מתפוסתו, קבוצות חברים או זוגות שקונים כרטיסים יחד, נחשבים כמו קפסולה ויכולים לשבת אחד ליד השני. ביניהם לבין הקפסולה הבאה יש כיסא אחד פנוי, בכניסה יש מדידות חום, צריך לעטות מסכות ואין הפסקות במופעים.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה