בראשון לציון רוצים לצמצם את כמות חתולי הרחוב ברחבי העיר



איריס חזן: "אני שמחה להיות חלק מקידום רווחת חתולי הרחוב ויישומו בפועל. אין לי ספק שעוד אמשיך לפעול בתחום יחד עם העירייה והעומד בראשה שמגלים שיתוף פעולה ונכונות לעזור".

חתולי רחוב

בעירייה מעריכים כי בין כ-20 אלף ל-30 אלף חתולי רחוב מסתובבים בעיר.

העירייה פרסמה מכרז לשירותי לכידה, עיקור וסירוס של החתולים המשוטטים בעיר. 80 אחוז מהחתולים בראשון מעוקרים. והמכרז  נועד להכפיל את כמות העיקורים של חתולי הרחוב בעיר, בנוסף לשירות הווטרינרי שמעקר כ-2,000 חתולים בשנה.

בנוסף למכרז, בשירות הווטרינרי נענו לפניות תושבי העיר המאכילים חתולים, ומציעים להם להשאיל ציוד ללא עלות, כדי לאפשר להם ללכוד חתולים המואכלים על ידם. במהלך העיקור ייבדק החתול ובמידת הצורך יוענק לו טיפול רפואי ראשוני וחיסון למניעת כלבת, ללא עלות. בסיום הטיפול, החתול מוחזר לכתובת ממנה נאסף, אם על ידי השירות הווטרינרי או על ידי התושב. ההנחה היא שלתושבים המאכילים חתולים יש גישה טובה יותר לחתולים, ויוכלו לפעול ללכידתם והבאתם לעיקור.

מי שקידמה את הנושא ונאבקה עבורו היא הפעילה החברתית ובעלת פורום ראשון לציון בימת התושבים, איריס חזן, שמסרה: "אני שמחה להיות חלק מקידום רווחת חתולי הרחוב ויישומו בפועל. אין לי ספק שעוד אמשיך לפעול בתחום יחד עם העירייה והעומד בראשה שמגלים שיתוף פעולה ונכונות לעזור".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך מסר: "כדי לשמור על בריאות חתולי הרחוב ולמנוע התרבות בלתי מבוקרת, אנו מבקשים להגביר את קצב העיקורים והסירוסים. חשוב לציין שהחתולים שמובאים  לטיפול במרפאה העירונית, מוחזרים לסביבתם הטבעית כדי לא לגרום להם סבל מיותר ונתק מסביבתם.

"ישנה תמימות דעים שהאכלה חתולי רחוב מובילה להגדלת אוכלוסייתם בעיר ולמעשה חושפת יותר ויותר חתולים לסכנות הרחוב ולמטרדים תברואתיים וסביבתיים. מבחינה מדעית, הדרך לווסת את אוכלוסיית החתולים היא דרך סירוס ועיקור. בעשור האחרון נערך בראשון לציון מחקר מקיף בנושא סירוס חתולי רחוב. את המחקר הובילה ד"ר עידית גינטר מהאוניברסיטה העברית", מציין קינסטליך.

עוד נמסר מראש העירייה כי "השירות הווטרינרי העירוני קידם בשנה האחרונה כנס הסברה למאכילי חתולים שבו הוסבר למשתתפים על ידי יו"ר העמותה למען החתול ריבי מאיר, כיצד להאכיל נכון את החתולים בצורה שאינה גורמת למטרד. בין היתר הסבירה מאיר מהם זמני האכלה הנכונים, היכן כדאי להאכיל ועוד.

"נזכיר כי בשנה האחרונה הובילה העירייה שורה של פעולות שיטיבו עם אוכלוסיית חתולי הרחוב. בין היתר השירות הווטרינרי העירוני התקשר עם שני ספקים לחילוץ ולכידה של בעלי חיים במקרים מורכבים ובמצבי סיכון ברחבי העיר. וכן, התקנת תחנות האכלה בפארקים ברחבי העיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה