בעקבות החזרה לחיים של עומרית: גם חייה של אחותה מטקסס יוכלו להינצל 



עומרית ישראלוביץ' שפר מראשון לציון השתתפה באימון במכון וינגייט, כחלק מקורס מדריכות אירובי פיטנס, שבו למדה. לפתע, במהלך ביצוע תרגיל רצועות, לקתה בדום לב והתמוטטה. 

עומרית ונטע ישראלוביץ'

באולם האימונים הייתה בהלה רבה. אחת המתאמנות התקשרה למוקד 101 של מד"א, כשבמקביל יצאה מתאמנת אחרת מהאולם, על מנת לקרוא לעזרה. במרחק קצר, היא ראתה אמבולנס של מד"א, ולידו מצאה את חובשי רפואת חירום במד"א איגור טרסקין ולגסו טקלה, שהיו במקום כחלק מאבטחה רפואית שביצעו לאירוע אחר. המתאמנת קראה לחובשים לבוא, ובתוך שניות בודדות הם הגיעו אל עומרית. החובשים של מד"א זיהו מיד שעומרית מחוסרת הכרה וללא דופק ונשימה, והחלו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים ומתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור.

כעבור פחות מדקה מרגע תחילת ביצוע פעולות ההחייאה, ובסך הכל בתוך כשתי דקות מרגע דום הלב של עומרית, היא חזרה לחיים. הדופק התייצב, עומרית שבה לנשום בכוחות עצמה וחזרה להכרה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום ביצע בדיקות רפואיות ופינה את עומרית לבית חולים, כשמצבה יציב. עומרית אושפזה בביה"ח, ועברה בדיקות. כעבור שישה ימים, וכשבגופה הושתל קוצב לב מיוחד (דפיברילטור), היא שוחררה מבית החולים לביתה.

אחותה של עומרית, נטע, שחיה בטקסס, סיימה ביקור בארץ יום לפני אירוע הלב של עומרית, וכשהגיעה לארה"ב, שמעה על שקרה לאחותה. הרופאים בבית החולים אמרו לעומרית לאחר בדיקת MRI, כי מומלץ שבני משפחתה הקרובה ייבדקו, שכן קיים סיכוי מוגבר למחלות לב במשפחה. בעקבות כך, אחותה נטע נבדקה אצל קרדיולוג, שגילה כי היא סובלת מבעיה דומה לזו שאובחנה בגופה של עומרית, שעלולה לגרום לאירועים לבביים חריפים. זמן קצר לאחר מכן, הושתל גם בגופה של נטע דפיברילטור, באמצעותו חייה יוכלו להינצל במקרה של דום לב. נטע, כמו גם עומרית, לא דמיינה שהיא עלולה ללקות בדום לב, בלי שום הכנה מוקדמת, ובגיל צעיר. ייתכן שאלמלא המוות הקליני של עומרית וחזרתה לחיים, אחותה נטע לא הייתה נבדקת, ולא היה מותקן בגופה המכשיר מציל החיים. 

"המקרה שלי מחדד את הצורך בהעלאת המודעות בציבור למצבים של דום לב, ולביצוע פעולות החייאה בסיסיות ברגעים הראשונים והשימוש במכשיר הדפיברילטור. לי היה מזל, אבל לצערי ברור שזה לא תמיד ככה", סיפרה עומרית ישראלוביץ' שפר, "בזכות צוות מד"א שהציל את חיי, לילדים שלי יש היום אימא, ואני אסירת תודה על כך. בעקבות המקרה שלי, נערך בירור משפחתי רפואי, וגם אחותי קיבלה טיפול מונע על מנת שלא יקרה לה מה שקרה לי".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה