בוקר טוב 2023 - נפתחת בגל התייקרויות במשק



ההוצאה המשפחתית החודשית הולכת לזנק, עם גל התייקרויות בארנונה, בדלק, בחשמל, במים ועוד. מנגד, השכר לא צפוי לעלות בהתאם - מלבד שכר חברי הכנסת, השרים, ראש הממשלה, הנשיא, ראשי ערים, שופטים ועוד בכירים

שטרות כסף - ארכיון המשטרה

החשמל מתייקר בשיעור של 8.2%, לאחר שמחירו עלה רק לפני ארבעה חודשים בשיעור גבוה של 8.6%. הערעורים של התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר וארגונים כלכליים נוספים להפחית את ההתייקרות נדחו על ידי מליאת רשות החשמל.

המים מתייקרים בשיעור של 3.5%, בעיקר בשל התייקרות החשמל. זאת, בין השאר בשל עליית ההוצאה על התפלת מים. מדובר בהגדלת ההוצאה למשפחה בכ-16 שקלים בחשבון הדו חודשי.

הדלק: ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי מתייקר ב-9 אגורות, למרות שהנפט בעולם הוזל בשבועות האחרונים. זאת, לאחר שההנחה במס על הדלק הסתיימה, ומחירו יהיה מ-1 בינואר 6.94 שקל, עלייה בתשע אגורות לעומת חודש דצמבר.

מיסי הארנונה מתייקרים בכ-1.4%, אולם יהיו יישובים שבהם המיסים עולים גם עד 3%.

המס על הרכבים החשמליים עולה ב-10%, בניגוד למגמה בעולם לעודד שימוש בכלי רכב חשמליים תוך הורדת מיסים עליהם. מכונית חשמלית תתייקר בעקבות כך באלפי שקלים, כאשר היבואנים כבר הבהירו שהם לא מתכוונים לספוג את העלייה במס ויטילו את כולה על הקונים.

מה כן צפוי להיות מוזל?

המס על הכלים החד פעמיים צפוי להיות מבוטל, כך גם המס על משקאות ממותקים. 

השכר של מי כן צפוי לעלות באלפי שקלים?

שכר חברי הכנסת ובכירים נוספים, בשיעור גבוה של עד 15%. השיעור הסופי ייקבע בתחילת החודש, לאחר פרסום השכר הממוצע במשק בחודשים הרלוונטיים. ועדת אלבשן הציבורית המליצה להעלות את שכר חברי הכנסת ב-2% בלבד ולהצמיד אליהם את כל בכירי המגזר הציבורי, כולל נשיא המדינה והשופטים. לשינוי שיטת ההצמדה דרוש אישור של הכנסת ועל כן שיעור העלאה הסופי של שכר נושאי המשרה צפוי להיקבע בהמשך החודש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה