בדרך לבחירות רביעיות בתוך שנה?



ראש הממשלה מעוניין שהממשלה תאשר תקציב חד-שנתי (עד סוף השנה), אך כחול לבן מתעקשים שנתניהו יקיים את ההסכם ביניהם ויאשר תקציב עד סוף 2021. המשמעות של חוסר ההכרעה בנושא תקציב - הכנסת תפוזר - ונלך לבחירות רביעיות בישראל בתוך שנה.

לפי החוק בסוף אוגוסט אמור לעבור תקציב, ואם לא תהיה חקיקה שדוחה את התאריך ואם הוא לא יאושר עד אז - ישראל תלך לבחירות מתוקף החוק. 

על פי ההסכם בין כחול לבן לליכוד, הדרך היחידה לפרק את הממשלה בלי שגנץ  (ראש הממשלה החלופי) יהפוך לראש ממשלה בפועל, היא - אי הסכמה על התקציב (לפני קיום הרוטציה).

ראש הממשלה דורש בתוקף  שאישור התקציב יהיה עד עד סוף 2020 , אלא שבכחול לבן טוענים כי  ״תקציב לתקופת החגים בלבד הוא יריקה בפרצופם של מיליון מובטלים והפרה בוטה של הסכם שנחתם לפני פחות משלושה חודשים. נתמוך אך ורק במענה תקציבי שיעניק ודאות ויציבות לכל אזרח בישראל. מי שיוביל את ישראל לבחירות בשל תקציב או כל סיבה אחרת - יפגע אנושות בציבור״. והצהירו יסרבו לכך במסגרת הווטו על נושאים שעולים לממשלה בהסכמה בלבד.

בליכוד אומרים כי נתניהו לא מתכוון להתפשר ולא מוכן להעביר תקציב ליותר מהשנה הנוכחית. החשש הוא שתקציב שיוגש רק עד סוף השנה (חד שנתי) בניגוד להסכם הקואליציוני יאפשר לנתניהו לפרק בעוד כמה חודשים את הממשלה.

שר האוצר ישראל כץ, לא הכין תקציב לעד סוף 2020 ולכן לא יהיה על מה להצביע - והמשמעות היא כאמור בחירות כשגנץ לא יוכל לממש את הרוטציה ולהיות ראש ממשלה.

בכירים במשרד האוצר מגיבים -
"אין היגיון באישור תקציב חד-שנתי (עד סוף 2020 בלבד) בעת הזו.

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהתקציב הוא כלי שרת פוליטי ולא כלי לקביעת סדרי עדיפויות. השימוש  בקודש הקודשים בכלכלה, לצרכים פוליטיים, הוא הזוי, מדאיג ומטריד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה