בדיקת קורונה שפיתחו איכילוב ומשרד הבריאות - עשויה להחזיר אותנו כמעט לשגרה



בדיקת קורונה ותשובה תוך דקות ספורות עשויה להחזיר אותנו לשגרה כמעט מלאה. את הבדיקה פיתחו משרד הבריאות ואיכילוב, והפיילוט רחב ההיקף החל כבר בדליית אל- כרמל

צילום: דוברות איכילוב

אם הכל יתנהל כשורה, נראה כי בדיקת קורונה שפיתחו בבית החולים איכילוב ביחד עם משרד הבריאות, עשויה להחזיר אותנו כמעט לשגרה מלאה. 

מדובר בבדיקה פשוטה והתוצאה מתקבלת בתוך עד 15 דקות. הבדיקה המהירה, שנקראת "איכילוב-well", פועלת בדומה לבדיקת היריון. הבדיקה נעשית באמצעות מטוש שנכנס לנחיר, ואת הדגימה מטפטפים על הבדיקה. בתוך רבע שעה מתקבלת התוצאה בטלפון הנייד של הנבדק - פס ירוק עבור חיוביים לנגיף או פס אדום לשליליים.

מנהל הפעילות, תומר ניצן, הסביר לאתר וואלה חדשות שפירסם לראשונה על הבדיקה המהירה, כי הבדיקות המהירות יסייעו באיתור חולים סמויים. "התחלנו את הפיילוט בסופרים בלוד, שם מצאנו כי בין 10%-5% מהנבדקים יצאו חיוביים, גם ללא תסמינים", סיפר. "הרגישות של הבדיקה גבוהה מאוד. עד עכשיו בדקנו כ-5,000 איש באופן אקראי, מתוכם כל חולה שנמצא מאומת בבדיקה המהירה, נמצא חיובי גם בבדיקה הרגילה".

הוא הוסיף כי "במפעל מסוים שבדקנו את הפועלים בכניסה, 60% מהעובדים היו חיוביים ולא ידעו מזה. כך אפשר לקטוע שרשראות הדבקה, במיוחד כשאין תסמינים". הוא סייג והבהיר כי אמנם היו מקרים שבהם אנשים נמצאו שליליים בבדיקה המהירה, אך יצאו חיוביים בבדיקה הרגילה. "אבל המשמעות היא שהאדם הזה בעל עומס נגיפי נמוך ביותר ואינו מדביק יותר, כך שאין סכנה שהוא ייכנס לאירוע", הסביר ניצן.

כרגע, משרד הבריאות ומשרד הביטחון בוחנים יחד איך ובאיזה אופן ניתן להכניס את הבדיקות הללו, לאחר שהפיילוט יוכיח את היעילות והרגישות של הבדיקות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה