בדיקות קורונה ללא הפניה בראשון לציון



ניתן לבצע בדיקות קורונה במתחמים המופעלים על ידי פיקוד העורף והרשויות המקומיות באזור הדרום לקהל הרחב ללא צורך בהפניה וללא קביעת תור מראש. מיקום המתחמים והמועדים יכולים להשתנות, ולכן מומלץ להתעדכן באופן יומיומי.

חלק מהמתחמים פועלים במתכונת "דרייב אין" וניתן להגיע אליהם עם רכב לביצוע הבדיקה (על הרכב להיות עם חלונות סגורים), ולחלק מהמתחמים יש להגיע באופן רגלי. מי שמבצע את הבדיקה ונדרש לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, שהייה במדינה אדומה בחו"ל או תסמינים, צריך לבצע את הבדיקה רק במתחמי היבדק וסע ("דרייב אין").

הבדיקה  לנגיף הקורונה היא קצרה, פשוטה ובטוחה לביצוע גם בעבור ילדים קטנים. הבדיקה מתבצעת באמצעות מטוש - מקל שבקצהו צמר גפן ושמוכנס לחלל הפה והאף לצורך איסוף הפרשות מדרכי הנשימה. במקרים מיוחדים בלבד, בהם יש צורך בהקלה (ילדים קטנים, קשישים או אנשים עם בעיות אחרות), ניתן לדגום מהלשון בעזרת מטוש או לאסוף רוק למבחנה.

במהלך כל הבדיקה חובה לעטות מסכה, לשמור על מרחק של 2 מטרים מאנשים אחרים ועל הגיינה, ולהישמע להנחיות צוותי הבדיקות.

תוצאות הבדיקה נמסרות לנבדקים על ידי קופת החולים, ובמקרה של אזרחות זרה על ידי משרד הבריאות. התוצאות נמסרות לרוב בתוך 48 שעות.

חיילים בסדיר, חובה או קבע, יכולים להיבדק במתחמים אלו רק לצורך נסיעה לנופש באילת. לביצוע בדיקה לכל צורך אחר, חיילים יכולים להיבדק אך ורק בתחנות של חיל הרפואה. למידע נוסף יש לפנות למוקד מקול הלב 6690*

הלו"ז :
שני ועד  שישי,  דרייב אין בצד המזרחי של חניון היס-פלנט בין השעות 09:00 – 17:00.
המתחם זמין גם לתושבים שמגלים תסמיני הנגיף וכן כאלו הנמצאים בבידוד. אין צורך בפנייה, יש להצטייד בתעודה מזהה. שיטה זו הוכיחה את עצמה בשבוע החולף, כאשר למעלה מאלף איש להיבדק בכל אחד מימי הבדיקות.
יום בדיקות נוסף יתקיים ביום שבת במרכז הספורט 360 ברחוב האוניברסיטה 2, שכונת פרס נובל, בין השעות 13:00-21:00. במקרה זה, הבדיקות ללא עלות וללא הפנייה, אולם מיועדות למי שאינו סובל מתסמיני הנגיף ואינו נמצא בבידוד.

המידע מתעדכן באתר מידי שבוע ויש לעקוב בקישור  לחצו כאן  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה