בגלל מוטציה של הנגיף: משרד הבריאות ימליץ על בידוד לשבים ממדינות נוספות



בעקבות מוטציה חדשה של הקורונה, משרד הבריאות צפוי להמליץ לקבינט לחייב את השבים מאוסטרליה, דרום אפריקה, דנמרק ובריטניה לשהות במלונית עם שובם ארצה. בימים האחרונים אובחנו בבריטניה יותר מ-1,000 הידבקויות בנגיף עם המוטציה החדשה

ארכיון קורונה - משרד הבריאות

רשימת המדינות שהשבים מהן חייבים בבידוד מתרחבת? מנכ"לי משרד הבריאות, התחבורה, הביטחון והפנים החליטו להמליץ לקבינט לחייב את השבים מאוסטרליה, דרום אפריקה, ניו זילנד, דנמרק ובריטניה לשהות במלונית עם שובם ארצה. ההחלטה התקבלה בישיבות שנערכו אתמול, בעקבות דאגה מהמוטציה החדשה של נגיף הקורונה, כך כפי שמפרסם הבוקר אתר Ynet.

בנוסף, נציגי חברות תעופה בישראל ובחו"ל קיבלו הנחייה שלא להעלות זרים לטיסות המגיעות מבריטניה, למעט דיפלומטים. ככלל, אסורה כיום כניסת זרים לישראל, אולם יש כאלה שקיבלו אישורים מיוחדים מרשות האוכלוסין וההגירה, בהם בני משפחות של ישראלים ואנשי עסקים.

הנציגים התבקשו גם להודיע לישראלים ששבים מבריטניה כי ייתכן ויילקחו לבידוד במלונית. הצעה נוספת שעלתה בדיון היא סגירת נתב"ג כולו - אך לא התקבלה החלטה.

ברקע החשש, המשרד שוקל ברצינות לבצע בדיקות ריצוף גנטי לשבים מבריטניה, שבה אובחנו בימים האחרונים יותר מ-1,000 מקרים של הידבקויות בנגיף עם המוטציה החדשה, וכן ממדינות נוספות באירופה לאלו שיימצאו חיוביים לקורונה, וזאת כדי לשלול אפשרות של כניסת הנגיף עם המוטציה, שבשלב זה לא ברור אם החיסון יעיל נגדו או לא.

"זוהי מוטציה בחלבון הספייק שדרכו הנגיף נקשר לקולטן" - הסבירה פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "השינוי הזה יכול לגרום באופן תיאורטי לכך שהווירוס יהיה הרבה יותר מדבק, יש כבר יותר ויותר עדויות שיש העברה של הנגיף הזה אבל אין הוכחה שהוא יותר חמור או גורם למחלה יותר חמורה".

ההמלצות לקבינט עולות בצל הודעת משרד הבריאות אמש כי מהיום כל המדינות ייחשבו "אדומות" ומי שישוב מחו"ל יצטרך להיכנס לבידוד של 14 ימים – או לחילופין לבצע בדיקה ראשונה בשובו ובדיקה שנייה כעבור תשעה ימים מרגע הנחיתה, ואם שתי הבדיקות יהיו שליליות יוכל לצאת מבידוד כעבור 10 ימים, כאשר נדרש הפרש מינימלי של 24 שעות בין שתי הבדיקות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה