אלכוהול מזויף ותרופות ללא רישיון נתפסו בארבעה בתי עסק בראשון לציון.



בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל על מספר עסקים בעיר שבהם נמכרים אלכוהול מזויף וכדורי ויאגרה מזויפים, הוביל לפשיטה על שש פיצוציות בראשון לציון ומסתבר שהמידע היה מדויק - באחד מבתי העסק נתפסו 36 בקבוקי אלכוהול מזויפים ו-15 יחידות כדורי ויאגרה מזוייפים. אותה התרופה נמצאה גם בקיוסק נוסף, שבו נפסו 54 יחידות יחד עם 14 בקבוקי אלכוהול מזוייף. גם בשתי פיצוציות נוספות נתפסו בקבוקי אלכוהול מזוייף.

.

שיתוף פעולה של משטרת רחובות עם השיטור העירוני ואגף אכיפה ופיקוח של משרד הבריאות, הוביל לתפיסה החשובה שעשויה למנוע מוות ופגיעה בבריאות התושבים.

בדו"ח משרד הבריאות בעקבות הפשיטה שנערכה צוין כי מכירת התרופות המזויפות מהווה סכנה לציבור.

עוד צוין כי "משקאות אלכוהוליים אשר החשודים כמזוייפים עלולים להכיל רמות גבוהות, הרבה מעל התקן המותר, של הרעל מתאנול. מתאנול הינו חומר רעיל במיוחד למערכת העצבים, הרעלת מתאנול קלה אינה שונה מזו של אלכוהול רגיל וכוללת בחילות, הקאות ואיבוד הכרה. יחד עם זאת, הרעלת מתאנול חמורה עשויה לגרום לעיוורון ואף למוות.

מתחילת שנת 2018 דווחו תשעה מקרי מוות ושלושה מקרי עיוורון ואלה רק מה שדווח ונבדק במעבדה. בפועל ההערכה היא כי מספר המקרים גדול משמעותית". בתוך כך, נקבע כי "עסקים אלה מהווים סכנה לבריאות הציבור".

בעקבות ממצאי הביקורת הודיע המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק רישוי עסקים, ד"ר אפי משה, כי "הנחתי הבוקר את מנהל האגף שלי לקרוא לבעלי עסקים אלו לשימוע לפני צו סגירה ושלילת רישיון העסק וזאת ללא כל דיחוי. ככל שהדברים ימצאו נכונים בשימוע שבכוונתי לערוך בקרוב, אני מבקש להבהיר כי בכוונתי לנקוט ביד קשה נגד בעלי עסקים שיתפסו מוכרים אלכוהול מזויף או תרופות מזויפות. דבריי מקבלים משנה תוקף כשמדובר באלכוהול המכיל מתאנול שאין חולק שהוא חומר קטלני המסוכן מאד לבריאות ואף מסכן חיים. תפקידי כמשנה לראש העיר המחזיק את תיק רישוי עסקים הוא לשמור על בריאות הציבור ולהרחיקו מבעלי עסקים העוברים בצורה בוטה על החוק. עסקים אלו, בשם הגדלת הרווחים שלהם עושים לצערי דברים חמורים עד כדי סיכון חיים ממשי".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי, מסר: "כחלק מהמדיניות שלי ושל החברה לביטחון היא להלחם בתופעת אלכוהול המזוייף ותופעותיו משום שיש בכך סכנה לציבור. אנו עורכים בדיקות פתע לעסקים כל שבוע ויש תפיסות רבות. נמשיך להילחם ללא רחמים בתופעה זו שיכולה לצערי לעלות בחיי אדם ונהיה עם אפס סובלנות לכך".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה