איש הישר בעיניו יעשה: ראשי המסחר הודיעו על פתיחת העסקים למתחסנים החל מחמישי



למרות תקנות החירום ועל אף התחלואה הגבוהה, פורום ראשי המסחר בישראל הודיע על פתיחת השווקים, המסעדות והקניונים לפי כללי התו הירוק שקבע בעצמו. עובדים ולקוחות יוכלו להיכנס למתחמים בתנאי שהתחסנו נגד קורונה, החלימו מהמחלה או עשו בדיקה שיצאה שלילית. בהיעדר מנהיגות, הכאוס החל לחגוג

עסקים סגורים באשדוד

לא, זה לא אחד באפריל אם תהיתם לעצמכם, זו אכן הודעה אמיתית שהוציא פורום ראשי המסחר בישראל, לאחר שרשת ביג אפשרה את פתיחתן של החנויות בניגוד להנחיות, וברקע הפרות הסגר הבוטות בכל המגזרים, ובהן חתונות המוניות שנערכות בסתר, לוויות צפופות ועמוסות לעייפה ועוד.

כאמור, ראשי המסחר הודיעו כי החל מיום חמישי הקרוב (11.2) ייפתח כל המסחר בארץ, לרבות השווקים, המסעדות והקניונים על פי כללי התו הירוק. רשתות של בתי קפה ומזון מהיר אישרו כי הן אכן מתכוונות לפתוח את הסניפים בחמישי.

בהודעת הפורום נכתב כי הכניסה של העובדים והלקוחות תתאפשר אך ורק במקרים הבאים: מתחת לגיל 60 בעלי חיסון ראשון, מעל גיל 60 שכבר חוסנו במנה השנייה. ישראלים בעלי תעודת מחלים, או בדיקת קורונה שלילית בתוקף של 72 שעות. כמו כן, תתאפשר כניסה של ילדים מתחת לגיל 16.

החלטת הפורום לפתוח את העסקים החל מיום חמישי, מגיעה כאמור בניגוד לתקנות החירום למניעת התפשטות נגיף הקורונה. אולם, נראה כי אחרי תקופה ממושכת ללא פרנסה, או צעדים קונקרטיים הנראים באופק שיובילו לפתיחת המשק, בעלי העסקים איבדו את הסבלנות וכל אמון שהוא בהנהגה. 

אתמול, כזכור, נפתחו מרכזי הקניות הפתוחים, חרף העובדה כי הדבר לא אושר בממשלה ובניגוד להנחיות, כאשר הרשתות עצמן הן אלו שמחליטות אם לפתוח באופן מלא או חלקי, ואם לפעול במתכונת של איסוף עצמי.

איש הישר בעיניו יעשה, כבר אמרנו? ככה זה כנראה כשאין מנהיגות אמיתית שתנהל את המשבר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה