אירוע טרגי כוח צה״ל ירה למוות בשלושה חטופים ישראלים לאחר שזוהו בטעות כמחבלים



טרגדיה בסג'עיה הבוקר (שישי) צה"ל הרג בשוגג שלושה חטופים שנמלטו משבי חמאס לאחר שזוהו בטעות כמחבלים. שלושה חטופים ששרדו 70 יום את התופת של השבי, הצליחו להימלט לחוטפים ונורו על ידי כח צהל בזמן שניסו להגיע למקום מבטחים.החטופים - יותם חיים, סאמר טאללקה וחטוף נוסף שמשפחתו לא אישרה לפרסם את שמו.

הבוקר בתקרית השגייעה כוח צה"ל הגיבו ל3 חשודים וזיהו אותם כמחבלים אך טעו בזיהוי והיה מדובר ב3 חטופים ישראלים בנהרגו בשוגג מכוח צה"ל.  ההרוגים הם סאמר טאללקה ויותם חיים. שמו של הישראלי השלישי לא הותר לפרסום.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע  בהצהרתו כי "במהלך הלחימה בשג'עאיה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום, ירה לעברם - והם נהרגו". "הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל, ואחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים - יותם חיים שנחטף מכפר עזה, סאמר טאללקה שנחטף מניר עם, וחטוף נוסף שלבקשת משפחתו שמו לא יימסר כעת". הגרי ציין כי "צה"ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו היתקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות".

סאמר טאללקה ז"ל

סאמר בן ה-24 עבד במדגרה של קיבוץ ניר עם, ונחטף לעזה.

סאמר, שהיה תורן במדגרה של הקיבוץ, צלצל לאביו וסיפר לו שקורה משהו מוזר ושיש ירי מתוך הקיבוץ, אביו אמר לו להיזהר ולהישאר בממ"ד. כשעה לאחר מכן המקום הפך למדגרה של מחבלים שחטפו אותו לעזה . 

סאמר בן 24, בחור רווק. בקיץ  היה אמור להתחתן, והתחיל לבנות את הבית שלו. הוא עובד עם אביו שש שנים במדגרה של הקיבוץ והוא מאוד אוהב אופנועים, אופנועים הם החיים שלו". 

 יותם חיים ז"ל

יותם חיים, בן 28, נולד וגדל בקיבוץ גבולות. בשנים האחרונות הוא התגורר בשכונת הצעירים בכפר עזה. ב-7 באוקטובר, לאחר שחמאס פתח במתקפת הטרור שלו, הוא כתב בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית: "לוקחים לי הכל, שורפים לי את הבית, אני רק מקווה לשרוד".

יותם חיים היה מוזיקאי, מתופף בלהקת 'Persephore'. באותה השבת היה אמור לנגן בפסטיבל מטאל בתל אביב. הוא היה בחור של חתולים, כלבים ואוכל איטלקי ואפילו למד בעצמו את השפה.

״טיילנו יחד בצרפת והתלהבנו שקוראים שם "מאמו" לאמהות, מאז אנחנו קוראים ככה אחד לשנייה", סיפרה איריס חיים, אימו של יותם. תובל, אחיו של יותם, מאמין שדרך התופים והמוזיקה אפשר לעשות מספיק רעש כדי להדהד את יותם. הוא מזמין מתופפים לבצע קאברים ללהקות שיותם אוהב ולשלוח אליו. עד כה, עשרות מתופפים נענו לקריאה וניגנו עבור יותם. 

יהי זכרם ברוך 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה