אזהרה חמורה של משרד הבריאות - תכשירים להחלקת שיער שגורמים לאי ספיקת כליות



משרד הבריאות מודיע על ביטול רישיונות לתמרוקים להחלקת שיער המכילים חומצה גליאוקסילית לאחר שנמצא קשר סיבתי בין השימוש בהם לבין תופעות לוואי חמורות ובהן אי ספיקת כליות חמורה

מיון אסותא

משרד הבריאות מודיע כי החל מ-1.1.23 יבוטלו רישיונות של תמרוקים מסוג החלקת שיער המכילים חומצה גליאוקסילית ולא יינתנו רישיונות לתמרוקים מסוג זה. בשנתיים האחרונות דווחו למשרד הבריאות למעלה מ-20 מקרים של תופעות לוואי חמורות, ובכלל זה אי ספיקת כליות שהצריכה טיפול דיאליזה, שהתרחשו סמוך לשימוש בתמרוקים להחלקת שיער שהכילו חומצה גליאוקסילית. ההחלטה התקבלה לאור מציאת קשר סיבתי בין השימוש בתמרוקים לבין תופעות לוואי חמורות שדווחו למשרד הבריאות, שכללו כשל כלייתי. 

לפני כחצי שנה הנחה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על הקמת וועדה מייעצת, וועדה זו בחנה את הקשר הסיבתי בין שימוש בתמרוקים להחלקת שיער ובין  התופעות הלוואי החמורות שדווחו. 

הוועדה מצאה כי ישנו קשר בזמן שבין ביצוע ההחלקה לנזק הכלייתי במקרים שדווחו, העדר גורם אחר בבירור מקיף והימצאות החומר הפעיל בחומרים להחלקת שיער תומכים בקשר הסיבתי בין ביצוע ההחלקה לנזק הכלייתי. 

לאור המלצות הוועדה ולאחר שנתן משרד הבריאות לבעלי הרישיונות הרלוונטיים הזדמנות להשמיע את טענותיהם, ביטל משרד הבריאות רישיונות של תמרוקים כאמור וזאת במטרה לשמור על בריאות הציבור. 

משרד הבריאות מזהיר את הציבור כי שימוש במוצרים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות או  שימוש במוצרים שלא על פי תנאי רישיונם עלול להזיק לבריאות הציבור. יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש הינם תמרוקים מאושרים בלבד שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק  ובטיחותם לא ידועה.

ניתן לבדוק באתר האינטרנט של משרד הבריאות במאגר התמרוקים את קיומם של רישיונות  לתמרוקים ואת מטרת השימוש המאושרת, מצ"ב קישור למאגר התמרוקים.

https://bit.ly/3idbq5C

לבירורים ומידע נוסף ניתן לפנות למוקד קול הבריאות (5400*).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה