אושרה להפקדה - תוכנית הבנייה במתחם היקב בראשון לציון



התוכנית תאפשר בנייה של 350-300 דירות ו-250 יחידות דיור מוגן - זאת בבניינים שגובהם עד 30 קומות, ובניין משרדים בן 9 קומות.

יקב ראשון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה את תוכנית הבנייה במתחם היקב בראשון לציון. לפני התנגדויות והיא צפויה להיות מאושרת באופן סופי.

התוכנית תאפשר בנייה של 350-300 דירות ו-250 יחידות דיור מוגן - זאת בבניינים שגובהם עד 30 קומות, ובניין משרדים בן 9 קומות.כמו כן כוללת התכנית פרויקט שימור רחב היקף של מעל לעשרה מבנים היסטוריים ששטחם הבנוי כ-17 אלף מ"ר.

את הפרויקט יזמה קרן JTVL של אראל רוטר ועמיר בירם, המחזיקה בקרקע יחד עם שותפים ובהם הפניקס. היא תישא בעלויות השימור אך תסב אותם לחנויות או משרדים ותפתח אותם לציבור הרחב, במודל הדומה למתחם שרונה בתל אביב.

אפשר לראות בהחלטת הוועדה המחוזית הישג לעיריית ראשון לציון, ראשית משום שמאז שנות ה-80 של המאה הקודמת ראשי ערים שקדמו לו ובהם מאיר ניצן ודב צור ניסו לקדם תוכנית זו, ללא הצלחה. היקב שוכן בלב העיר, הוא אחד מסמליה, ויש תקווה כי התוכנית תאפשר לפתח ולהחיות מחדש את האזור שעד עתה מוקף חומה ואינו נגיש לתושבים.

שנית, הוועדה המחוזית הגדילה משמעותית את השטח הבנוי שהיזמים יפרישו לעירייה. בתוכנית המקורית כללה 2,000 מ"ר, ואילו המחוזית הגדילה את השטח ל-8,000 מ"ר. בנוסף, המחוזית הגבילה את גובה הבנייה.

התוכנית המקורית כללה מגדלים בני 44 קומות, עובדה שהובילה להתנגדות תושבים. כאמור המחוזית הגבילה את הגובה ל-30 קומות.

תזכורת:

ביוני 2014 היזמים רכשו את המתחם מיקבי כרמל בתמורה ל-165 מיליון שקל.

ב-2016 הוועדה המקומית ראשון לציון החליטה להמליץ על הפקדת התוכנית בוועדה המחוזית, אך הליך ההפקדה הוקפא לאחר שבסוף 2017 נפתחה חקירת משטרה נגד ראש העיר דב צור, כשאחד החשדות שנבדקו היה כי פעל לקדם את ענייניו העסקיים של מקורבו בעבר ארז מוסצ'ו, שנמנה על רוכשי היקב.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה