אבטיח על גלגלים-עשרות בני נוער יהודים מניו ג׳רזי הגיעו פעילות התנדבותית בחוף הים של ראשון



שלוש מאות וחמישים בני ובנות נוער יהודים מ-16 קהילות יהודיות בשש מדינות הגיעו,ב- 4 ביולי, בישראל לסמינר בן שלושה שבועות במסגרת תכנית עמיתי דילר, פרוייקט מנהיגות מוביל לבני ובנות נוער מישראל ומהעולם היהודי שאורכו שנה שאת פתיחת הפעילות החלו בראשון לציון.

Puder PR בניו יורק

בני ובנות הנוער מגיעים מארה״ב (מיאמי, שיקגו, סן פרנסיסקו, בולטימור, מרכז ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, פילדלפיה, בוסטון, פיטסבורג); קנדה (טורונטו, מונטריאול); אוסטרליה (מלבורן); דרום אפריקה (יוהנסבורג, קייפטאון); ארגנטינה (בואנוס איירס) ובריטניה. לכל אחת מהקהילות הנ״ל יש קהילה שותפה בישראל, וזמן קצר לאחר הגעתם לישראל, יצטרפו בני ובנות הנוער מרחבי העולם לבני ובנות הנוער הישראלים המשתתפים בתוכנית.

 

עם הגעתם ארצה, משתתפי התכנית יטיילו ברחבי הארץ (8-4 ביולי) וילמדו את אתריה השונים. הם ישתתפו לאחר מכן בסמינר שבתון (10-8 ביולי) וייקחו חלק בשבוע פעילויות קהילתיות (17-10 ביולי) עם בני ובנות נוער מהקהילות השותפות שלהם בישראל ביניהן: גליל עליון, ראשון לציון, כרמיאל/משגב, באר שבע, חיפה ועוד. בחלק האחרון של ביקורם בישראל יתקיים קונגרס עולמי (17-21 ביולי) בתל חי, שבו 350 המשתתפים מהעולם ביחד עם 350 המשתתפים הישראלים יתאחדו לשבוע של כינוס גלובלי שבו ידונו בעמיות יהודית וישתתפו, ביחד, בפרויקטים קהילתיים.

 

"מה שמשך אותי לתכנית עמיתי דילר היתה ההזדמנות יוצאת הדופן להתעמק בזהות היהודית שלי, להתקרב לבני נוער אחרים בגילי וללמוד על ההיסטוריה היהודית״, סיפרה רייצ'ל פטרו, בת 16, מפיטסבורג ארה״ב. ״לשמוע בני נוער אחרים כמוני משתפים יחדיו חוויות ומחשבות מעמיקות הרגיש כמו משפחה״.

 

תכנית עמיתי דילר היא אחת מהתכניות המבוקשות והיוקרתיות ביותר בעולם היהודי אשר מאפשרת לבני ובנות נוער יהודים ברחבי העולם ובישראל לקחת חלק בהכשרה מנהיגותית גלובלית מתקדמת. המשתתפים הם תלמידים יהודיים בכיתות י' ו-יא' שנבחרו להשתתף בתוכנית הבינלאומית לאחר שהפגינו יכולות מנהיגותיות. בסיומה, הם הופכים להיות חלק מרשת בינלאומית של מנהיגים יהודים.

 

תכנית עמיתי דילר מטפחת את הדורות הבאים של מנהיגים יהודים מאז 1998. הכל החל כשהפילנתרופית הלן דילר ז"ל ראתה עד כמה אפקטיביות הן תוכניות מנהיגות לאנשי מקצוע צעירים, וסימנה לעצמה מטרה להגיע למנהיגים פוטנציאליים בגיל יותר מוקדם, כשהם נמצאים בשנות העשרה הקריטיות. כיום, ישנם יותר מ-6,500 בוגרי ובוגרות תכנית עמיתי דילר ברחבי העולם.

 

"בתקופה שבה רווחת תחושה כללית שהעולם שלנו שבור ומפולג מאי פעם, בני ובנות נוער עמיתים בתכנית דילר מרחבי העולם מתאספים יחדיו כדי לבנות הבנה, להעמיק קשרים ולסייע בתיקון העולם״, מסרה ג'ן סמית', מנכ"לית תוכניות קרן משפחת הלן דילר. ״התכנית מהווה שנת יסוד שיכולה להשפיע על חייהם של בני ובנות נוער, כאשר הם מתעמקים בזהותם היהודית ובוחנים את הטוב שהם רוצים לעשות בעולם כמנהיגים. בעוד שהמטרות, הערכים והייעוד של התוכנית מאחדים את המשתתפים כמשפחה יהודית גלובלית, כל נער ונערה מביאים את נקודת המבט, ניסיון החיים והאיכויות המנהיגותיות הייחודיים שלהם. אנחנו מאמינים שביחד הם יכולים לשנות את העולם".

  

לאורך כל שנת התכנית, 700 בני ובנות הנוער ברחבי העולם משתתפים בסדנאות מקומיות (״מפגשים״) שבהן הם לומדים על הגיוון של הקהילה היהודית המקומית ועל עמיתיהם; מקבלים הזדמנויות מעשיות להוביל יוזמות של תיקון עולם, שבהן הם לומדים להנהיג דרך העדשה היהודית; משתתפים ב״שבתונים״, שבהם, בין היתר, הם מפתחים קשרי שותפות פעילים בין הקהילות הישראליות לאלה שבתפוצות.

 

אודות תכנית עמיתי דילר:

תכנית עמיתי דילר הוקמה בסן פרנסיסקו על ידי קרן משפחת הלן דילר, מבית הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו. התוכנית הושקה בשנת 1998 ומאז התרחבה וכוללת 32 קהילות משתתפות ברחבי העולם, כולל ישראל. כיום, תכנית עמיתי דילר היא תוכנית בינ״ל מובילה לפיתוח מנהיגות לבני נוער יהודים אשר מושתתת על מודל ייחודי להתנסות בפלורליזם ובעמיות יהודית.

 

אודות קרן משפחת הלן דילר:

המשפט הכי מוכר של הלן דילר (ז"ל) היה ש"אף פעם לא מאוחר מדי, מוקדם מדי או לעיתים קרובות מדי לתרום ולהפוך את העולם למקום טוב יותר". בהשראתה, הקרן תומכת בתוכניות ובארגונים באזור סן פרנסיסקו וברחבי העולם, תוך התמקדות בחינוך, מדע ואמנויות. תוכניות אחרות של קרן משפחת הלן דילר, מלבד תכנית עמיתי דילר, כוללות את פרסי תיקון עולם דילר, שבמסגרתם מוענקים תעודות כבוד ל-15 בני נוער עם יכולות מנהיגותיות יוצאות דופן בארה"ב הפועלים לבניית עולם טוב יותר, ופרס למצויינות של דילר בחינוך יהודי למחנך מאזור מפרץ סן פרנסיסקו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה